Stacje paliw gonią sklepy. Pomaga zakaz handlu w niedziele

Jak pisze gazeta, stacje paliw, oczywiście, nigdy nie będą sektorem mogącym podjąć rywalizację z dyskontami - niemniej ich pozycja w ostatnich latach zdecydowanie się umacnia. "Obroty rosną w przeciwieństwie do przychodów tradycyjnych sklepów, które z roku na rok spadają. W tym roku stacje, przy znacznie mniejszej liczebności, wygenerują już ok. połowę sprzedaży wypracowanej przez ok. 50 tys. tradycyjnych sklepików - wynika z danych Euromonitor International" - czytamy w "Rz".
Dodaje, że z badania BioStat dla BusinessWell. com wynika, że 89,4 proc. badanych podczas zakupów na stacji kupiło też coś z oferty pozapaliwowej. Kryteriami decydującymi o wyborze stacji wcale nie są ceny, ale decyduje lokalizacja, obsługa, a dopiero potem marka operatora - podano.
Gazeta informuje, że na rynku stacji paliw testowane są koncepty współpracy operatorów sieci stacji ze znanymi markami tradycyjnego handlu. Przykładowo, odnajdziemy stacje paliw ze sklepem sieci Carrefour, w te formaty idą też inni, jak Auchan współpracujące z BP czy sklepy Spar na stacjach AVIA, która to sieć jest z projektu bardzo zadowolona.