Starsi konsumenci rzadko korzystają z e-gazetek

Autor: MondayNews 30 lipca 2020 10:10

Starsi konsumenci rzadko korzystają z e-gazetek 70 proc. badanych trade, sales i marketing managerów zauważa pozytywny wpływ dystrybucji gazetek na swój biznes, fot. mat. pras.

Według ekspertów branży FMCG, największą zaletą papierowych gazetek jest to, że konsumenci je znają i doceniają. Natomiast to, że są na bakier z ekologią, jest ich główną wadą. W e-publikacji najlepsza jest możliwość sprawdzenia tego, kto ją przeczytał. Ale minusem nr 1 jest to, że starsi klienci z nich nie korzystają.

W sumie prawie 70% badanych trade, sales i marketing managerów zauważa pozytywny wpływ dystrybucji gazetek na swój biznes. Łącznie 86% z nich stawia na wersje elektroniczne. Blisko 80% uważa, że należy bardziej w nie inwestować z uwagi na obecne trendy ekologiczne. Tak wykazał Raport 2020 FMCG Brands We Shop by Blix & Kantar.

Trade, sales i marketing managerowie międzynarodowych i krajowych marek producentów FMCG wskazali główne zalety papierowych gazetek. Przede wszystkim uznali, że konsumenci je znają i doceniają – 36%. Stwierdzili też, że tego typu materiały dobrze docierają do odbiorców – 19%. Ponadto ocenili, że drukowana forma jest wygodniejsza w użyciu – 14%. Dr Maria Andrzej Faliński, ekspert rynku detalicznego, uważa, że drukowane publikacje dają pewność odbioru przekazu marketingowego, bo nie wymagają od czytelników dodatkowych umiejętności.

– Papierowe gazetki są z nami od lat 90. XX wieku i faktycznie nauczyliśmy się z nich korzystać. Dotyczy to też młodych shopperów, którzy obserwują rodziców planujących zakupy w oparciu o tego typu materiały. Nawet jeśli nie są one wkładane do skrzynek, to konsumenci wiedzą, gdzie mogą po nie podejść – komentuje Urszula Dziekańska z firmy badawczej Kantar.

Z kolei wśród wad papierowych gazetek managerowie wymienili głównie względy ekologiczne – 37%. Następnie wskazali, że nie można sprawdzić, kto czyta drukowane publikacje – 27%. Na trzeciej pozycji podali wysoki koszt produkcji – 19%.

Badani podali też zalety elektronicznych gazetek. Głównie zwrócili uwagę na to, że łatwo jest sprawdzać, kto przeczytał tego typu publikację – 28%. Wymieniali również względy ekologiczne – 27%, a także szybkie przygotowanie takich materiałów do emisji – 17%.

Za główną wadę e-gazetek badani uznali to, że starsi klienci ich nie używają – 36%. Ponadto zaznaczyli, że słabo docierają one do odbiorców – 20%. Stwierdzili też, że konsumenci jeszcze ich tak często nie używają – 18%.

Z badania również wynika, że łącznie blisko 70% ankietowanych zauważa pozytywny wpływ dystrybucji gazetek na swój biznes. W sumie 10% respondentów twierdzi, że jest on średni lub słaby.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6858
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.