Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Statystyczny Polak odwiedza dyskont 13 razy w ciągu miesiąca

Statystyczny Kowalski odwiedza dyskont 13 razy w ciągu miesiąca. Podobnie jak małe sklepy spożywcze, w których miesięcznie bywa 12 razy - wynika z badań Nielsena. Plasuje nas to na pierwszym miejscu w Europie. Jak podkreślają eksperci, nie przyjął się u nas amerykański styl robienia zakupów, który polega na robieniu wielkich zakupów, ale rzadziej, na przykład raz na tydzień lub dwa - czytamy na portalu Wirtualna Polska.
Reklama

- Jesteśmy w tej konkurencji liderem. Polacy uwielbiają robić zakupy, a jak pokazują nasze dane - ostatnio coraz bardziej lubimy to robić - mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen w Polsce, cytowany przez Rzeczpospolitą.

Jak podkreśla ekspert, na tle innych Europejczyków wyróżniamy się częstotliwością robienia zakupów oraz dużym przywiązaniem do małych sklepów niedaleko domu. Statystycznie odwiedzamy sklepy małoformatowe 12 razy w miesiącu.

Według danych firmy Nielsen jeszcze częściej odwiedzamy piekarnię - 14 wizyt w miesiącu oraz dyskonty - 13 razy. Do tego po kilka razy na miesiąc statystyczny Kowalski jest w supermarkecie czy drogerii - podaje Wp.pl.
To tylko średnia. W dużych miastach częstotliwość wizyt jest jeszcze większa. Eksperci zauważają, że osoby pracujące często kupują sobie jedzenie w drodze do pracy, czasami także podczas przerwy. A wracając do domu wpadną też zrobić jeszcze zakupy dla rodziny.

Więcej na Wp.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum