Statystyczny Polak robi zakupy spożywcze w 6 różnych sklepach
Jak opisuje raport TNS, smart shopping to nie tylko codzienne strategie, ale też narzędzia ułatwiające kupowanie. Na tym gruncie nie obserwujemy jednak rewolucji, a co najwyżej – powolną zmianę. W Polsce bowiem nadal dobrze mają się gazetki promocyjne. Dla części kupujących to ważne źródło informacji – 16% Polaków regularnie przegląda je przed zakupami spożywczymi. I choć rośnie liczba zainteresowanych mobilną dystrybucją gazetek, czy aplikacjami zawierającymi promocje, to starzejące się społeczeństwo gwarantuje, że gazetki z dnia na dzień nie znikną z naszych skrzynek pocztowych.Z roku na rok rośnie grupa kupujących przez Internet – głównie produkty niespożywcze – bo codzienne zakupy spożywcze online w Polsce są nadal nowinką. Szacuje się, że tego typu zakupy choć raz zrobiło tylko 4% polskich internautów.
W przypadku większych i droższych zakupów Polacy dobrze nauczyli się, że różnice w cenach potrafią być duże. Do najbardziej opłacalnych zakupów internetowych zaliczamy więc ADG/ RTV, telefony i książki. Jednak nic bardziej mylnego, że w tym przypadku cena jest jedynym kryterium wyboru, bardzo istotna jest wiarygodność sklepu internetowego i koszty dostawy (oba wskazywane przez więcej niż połowę kupujących). Z kolei ci z nas, którzy kupują przez Internet produkty spożywcze szczególnie cenią sobie szeroki asortyment i szybkość zakupów.
Jak podkreśla TNS, stajemy się coraz bardziej bogatszym społeczeństwem i coraz więcej uwagi zwracamy „jak” kupujemy, a nie tylko „co” (i po ile). Dlatego bez względu na to, czy robimy to online, czy offline, chcemy kupować szybko i sprawnie, a nie polować na okazje i jeździć z jednego krańca miasta na drugi w poszukiwaniu oferty z gazetki. Chcemy robić zakupy wygodnie – w łatwo dostępnym miejscu, blisko, w miejscu, gdzie spotkamy się z dobrą obsługą.