Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Statystyczny Polak zostawia w dyskoncie ok. 2 tys. zł rocznie

Jak wynika z obliczeń firmy Market Side w zależności od sieci obroty jednego sklepu dyskontowego wahają się od ok. 13 do ok. 14 mln zł rocznie, w zależności od sieci. Z kolei obroty hipermarketów to ok. 100 -200 mln zł również zależne od sieci i lokalizacji. Oznacza to, że jeden sklep dyskontowy ma obrót w wysokości 1/10 obrotu hipermarketu.
Reklama

Dlatego dyskonty starają się lokować jak najbliżej hipermarketów, aby odebrać i przejąć jak największą liczbę ich klientów. W 2010 roku na jeden sklep dyskontowy przypadało średnio 6,2 tys. osób. W 2011 roku liczba ta spadła do 5,7 tys. osób. Oznacza to, że średnio na zakupy w dyskoncie przeciętny Polak przeznacza ok. 2000 zł rocznie. 

Największa konkurencja wśród dyskontów panuje w zachodniej Polsce. Najwięcej sieci ma swoje sklepy w woj. śląskim (364). Dla porównania na ścianie wschodniej w woj. podlaskim są tylko 72 sklepy dyskontowe. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.