Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

StockApps.com: Globalne wydatki konsumentów w tym roku spadną o 8,6 proc.

Według danych przedstawionych przez StockApps.com, oczekuje się, że na skutek pandemii koronawirusa w 2020 r. globalne wydatki konsumentów wyniosą 44,3 biliona dolarów, co oznacza spadek o 8,6 proc. rok do roku.
Reklama

- Pandemia koronawirusa zmieniła prawie każdy aspekt codziennego życia, a wydatki konsumenckie nie są wyjątkiem. Niepewność związana z kryzysem COVID-19 spowodowała znaczne zmiany w nawykach konsumentów, zmuszając ich do cięcia budżetów i priorytetyzacji wydatków – napisali eksperci StockApps.com.

Spadające wydatki konsumentów mają znaczący wpływ na ogólny wzrost produktu krajowego brutto (PKB), biorąc pod uwagę, że stanowi on prawie 70% PKB.

Według danych Statista, MFW, ONZ, Banku Światowego i Eurostatu, przed kryzysem COVID-19 globalne wydatki konsumenckie odnotowywały stały wzrost przez pięć lat z rzędu. W 2015 roku wyniosły one ponad 41,5 biliona dolarów. W ciągu następnych dwunastu miesięcy liczba ta wzrosła do 42,5 biliona dolarów i nadal rosła. Statystyki pokazują, że w 2019 roku konsumenci na całym świecie wydał łącznie 48,5 biliona dolarów, najwyższą kwotę od dekady.

Niestety, kryzys związany z koronawirusem spowodował gwałtowny spadek wydatków konsumenckich w 2020 r. Licząc globalnie spadną one w tym roku o 4,2 biliona dolarów rok do roku.

Statystyki pokazują, że kolejne lata przyniosą ożywienie, a wydatki konsumentów wzrosną o 20% do 53,5 mld USD w 2022 r.

Dane Statista ujawniły również, że pod względem wydatków konsumenckich na mieszkańca w 2020 r. pierwsze miejsce zajmuje Szwajcaria, z ponad 40 000 USD wydatków na osobę. Na drugim miejscu uplasował się Luksemburg z około 5 000 USD mniej. Kolejne miejsca zajmują: Islandia, Dania i Norwegia z odpowiednio 34 300, 25 800 i 25 600 USD.

Badanie McKinsey & Company wykazało, że konsumenci stali się bardziej ostrożni, jeśli chodzi o wydatki w 2020 r. Nawet po zniesieniu blokad, wielu konsumentów doświadcza spadku dochodów, co zmusza ich do ograniczenia budżetów i zmiany nawyków zakupowych.

Statystyki pokazują znaczny wzrost wydatków konsumentów na artykuły spożywcze, gospodarstwa domowego i rozrywkę domową. Brazylia, RPA i Indie wiodą prym w tej kategorii, ze wzrostem wydatków konsumenckich sięgającym 30%. Na głównych rynkach konsumenckich, takich jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Niemcy i Chiny, odnotowano około 15-proc. wzrost zakupów spożywczych w pierwszej połowie roku.

Z drugiej strony, konsumenci zwracają uwagę na swoje wydatki i sięgają po tańsze produkty. Z tego powodu nastąpił gwałtowny spadek wydatków na odzież i akcesoria, rozrywkę zewnętrzną, usługi, podróże i transport. Respondenci we wszystkich krajach powiedzieli, że ograniczyli wydatki w tych kategoriach od 20% do 50%.

Badanie McKinsey ujawniło również, że epidemia COVID-19 spowodowała istotną zmianę w nastawieniu zakupowym. Ponad 60% konsumentów na całym świecie wypróbowało inną markę lub zrobiło zakupy u innego sprzedawcy detalicznego w czasie kryzysu, głównie ze względu na wygodę, wartość i jakość.

W Chinach i Stanach Zjednoczonych ponad 75% konsumentów podało, że wypróbowało nową metodę zakupów, a 60% planuje pozostać przy niej po kryzysie. W Wielkiej Brytanii i Niemczech odpowiednio 71% i 54% konsumentów praktykowało nowe zachowania zakupowe. W Japonii, gdzie blokady nie zostały nałożone, tylko 33% konsumentów zmieniło swoje nawyki.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum