PARTNER PORTALU

StockApps.com: Globalne wydatki konsumentów w tym roku spadną o 8,6 proc.

Autor: dlahandlu.pl, za StockApps.com 20 października 2020 14:47

StockApps.com: Globalne wydatki konsumentów w tym roku spadną o 8,6 proc. Statystyki pokazują znaczny wzrost wydatków konsumentów na artykuły spożywcze. Fot. Shutterstock

Według danych przedstawionych przez StockApps.com, oczekuje się, że na skutek pandemii koronawirusa w 2020 r. globalne wydatki konsumentów wyniosą 44,3 biliona dolarów, co oznacza spadek o 8,6 proc. rok do roku.

- Pandemia koronawirusa zmieniła prawie każdy aspekt codziennego życia, a wydatki konsumenckie nie są wyjątkiem. Niepewność związana z kryzysem COVID-19 spowodowała znaczne zmiany w nawykach konsumentów, zmuszając ich do cięcia budżetów i priorytetyzacji wydatków – napisali eksperci StockApps.com.

Spadające wydatki konsumentów mają znaczący wpływ na ogólny wzrost produktu krajowego brutto (PKB), biorąc pod uwagę, że stanowi on prawie 70% PKB.

Według danych Statista, MFW, ONZ, Banku Światowego i Eurostatu, przed kryzysem COVID-19 globalne wydatki konsumenckie odnotowywały stały wzrost przez pięć lat z rzędu. W 2015 roku wyniosły one ponad 41,5 biliona dolarów. W ciągu następnych dwunastu miesięcy liczba ta wzrosła do 42,5 biliona dolarów i nadal rosła. Statystyki pokazują, że w 2019 roku konsumenci na całym świecie wydał łącznie 48,5 biliona dolarów, najwyższą kwotę od dekady.

Niestety, kryzys związany z koronawirusem spowodował gwałtowny spadek wydatków konsumenckich w 2020 r. Licząc globalnie spadną one w tym roku o 4,2 biliona dolarów rok do roku.

Statystyki pokazują, że kolejne lata przyniosą ożywienie, a wydatki konsumentów wzrosną o 20% do 53,5 mld USD w 2022 r.

Dane Statista ujawniły również, że pod względem wydatków konsumenckich na mieszkańca w 2020 r. pierwsze miejsce zajmuje Szwajcaria, z ponad 40 000 USD wydatków na osobę. Na drugim miejscu uplasował się Luksemburg z około 5 000 USD mniej. Kolejne miejsca zajmują: Islandia, Dania i Norwegia z odpowiednio 34 300, 25 800 i 25 600 USD.

Badanie McKinsey & Company wykazało, że konsumenci stali się bardziej ostrożni, jeśli chodzi o wydatki w 2020 r. Nawet po zniesieniu blokad, wielu konsumentów doświadcza spadku dochodów, co zmusza ich do ograniczenia budżetów i zmiany nawyków zakupowych.

Statystyki pokazują znaczny wzrost wydatków konsumentów na artykuły spożywcze, gospodarstwa domowego i rozrywkę domową. Brazylia, RPA i Indie wiodą prym w tej kategorii, ze wzrostem wydatków konsumenckich sięgającym 30%. Na głównych rynkach konsumenckich, takich jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Niemcy i Chiny, odnotowano około 15-proc. wzrost zakupów spożywczych w pierwszej połowie roku.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7407
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    0,39

  • Śr

    0,28

  • Min

    0,23

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.