Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Stokrotka i Polomarket rozwiązują porozumienie, koniec Polskich Supermarketów

Zarząd spółki Stokrotka sp. z o.o. podjął decyzję o rozwiązaniu porozumienia zawartego w dniu 4 maja 2015 roku, którego przedmiotem było zawiązanie spółki Polskie Supermarkety. Rozwiązanie porozumienia następuje na etapie prac koncepcyjnych przed jakimkolwiek podjęciem działań operacyjnych. O rozwiązaniu porozumienia ze Stokrotką poinformował również Polomarket w oddzielnym komunikacie.
Reklama

W toku prowadzonych uzgodnień dotyczących modelu współpracy nie udało się stronom wypracować wspólnego rozwiązania satysfakcjonującego obie spółki.

Zdaniem zarządu Stokrotki ze względu na istotne rozbieżności pomiędzy stronami realizacja założeń porozumienia nie jest możliwa ani obecnie ani w przyszłości - czytamy w komunikacie Stokrotki.

Zdaniem zarządu POLOmarket ze względu na istotne rozbieżności pomiędzy stronami realizacja założeń porozumienia nie jest obecnie możliwa - podał Polomarket.

Rozwiązanie porozumienia nie wpłynie na realizację przyjętej przez Stokrotkę strategii rozwoju. Do końca września zakończy się proces przyjmowania do sieci przejętych sklepów Delikatesów Frac. Spółka kontynuuje doskonalenie modelu prowadzonych supermarketów i marketów koncentrując się na rozwoju zarówno organicznym, jak i poprzez fuzje i przejęcia.

Przypomnijmy: Celem porozumienia miało być utworzenie spółki kapitałowej Polskie Supermarkety Sp. z o.o. w której Stokrotka i POLOmarket obejmą po 50 proc. udziałów. W ramach nowego podmiotu utworzony miał zostać dział handlowy odpowiedzialny za koordynację polityk zakupowych towarów handlowych obu sieci, rozwój wspólnej marki własnej oraz organizację bezpośredniego importu wybranych towarów.

Stokrotka Sp. z o.o. stanowi część detaliczną Grupy Kapitałowej Emperia, której koordynatorem jest Emperia Holding S.A. notowana od 2002 roku na Giełdzie Papierów Wartościowych.

Stokrotka Sp. z o.o. jest spółką z polskim kapitałem. Zaowocowało to pojawieniem się na polskim rynku jednej z największych sieci detalicznych w Polsce będącej obecnie operatorem prawie 290 supermarketów i marketów Stokrotka zlokalizowanych na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych w całym kraju.

POLOmarket to jedna z największych polskich sieci supermarketów, zbudowana od podstaw
z zaangażowaniem wyłącznie polskiego kapitału. POLOmarket to blisko 280 nowoczesnych placówek obecnych zarówno w małych, jak i dużych miastach na terenie całej Polski.

 

 

 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (7)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum