Stokrotka otworzy mniej sklepów niż pierwotnie zakładała
Grupa Emperia Holding prognozuje obecnie mniejszą liczbę otwarć sklepów Stokrotka niż zakładała na początku roku. Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding S.A. i Stokrotka Sp. z o.o. zakłada do końca roku 60-70 otwarć wszystkich sklepów Stokrotka. Na początku 2016 r. Emperia prognozowała otwarcie łącznie 100 placówek.
Na koniec pierwszego kwartału Emperia posiadała 340 sklepów Stokrotki. W II kwartale 2016 roku otworzono 11 sklepów, a zamknięto trzy.
Od początku roku 2016 otworzono 35 nowych sklepów, w tym w drugim kwartale otworzono 5 supermarketów, 3 markety oraz 3 sklepy franczyzowe. Całkowita powierzchnia sklepów otworzonych w II kwartale 2016 r. wynosi 5 706 mkw. CAPEX przypadający na 1 otwarty sklep własny to 0,97 mln zł. Cały koszt inwestycji w nowe placówki w I półroczu 2016 to 36,6 mln zł. Średnia miesięczna sprzedaż z mkw. powierzchni sklepu Stokrotka wynosi 1296 zł i jest wyższa niż średnia dla supermarketów (1255 zł).
Na koniec drugiego kwartału 2016 roku Emperia posiadała 246 supermarketów, 70 marketów oraz 32 sklepów franczyzowych.
Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia podkreśla, że obecnie planowana jest mniejsza liczba otwarć niż na początku roku 2016, ponieważ otwarcia sklepów franczyzowych przebiegają słabiej niż Grupa Emperia zakładała. Jest to związane z wprowadzaniem ustawy o podatku od handlu i dużą niepewnością co do ostatecznego kształtu ustawy, co wiązało się z mniejszą chęcią przedsiębiorców do prowadzenia sklepów franczyzowych.
Jak zaznacza prezes Emperii, obecnie, po wprowadzeniu ustawy, tempo otwarć sklepów franczyzowych wyrównuje się, jednak nie na tyle, aby otworzyć je w liczbie 50 placówek w ciągu roku. Dariusz Kalinowski prognozuje łącznie ok. 25 otwarć sklepów franczyzowych w 2016 roku.
Saldo otwarć ma się szansę wyrównać jeżeli dojdzie do akwizycji małych sieci supermarketów, prowadzących kilka-kilkanaście placówek.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Sb 16:55 AI, big data, biometria, chmura - trendy, które zyskują na znaczeniu
- Sb 15:00 Grupa Piotr i Paweł: Sąd oddalił zażalenia na zatwierdzenie układów
- Sb 14:01 Większość mieszkańców stolicy założyła maseczki
- Sb 13:21 W niedzielę sklepy zamknięte
- Sb 12:46 PO: rekompensaty dla wszystkich przedsiębiorców, handel w niedzielę
- Sb 12:02 Prof. Gut: we wtorek lub środę dowiemy się, w którą stronę zmierza pandemia w...
- Sb 11:01 CSA i NASA ogłosiły konkurs na produkcję kosmicznej żywności
- Sb 10:25 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
Pracownicy handlu będą musieli nosić maski typu FFP2 i FFP3?
-
Castorama zamiast Tesco w Starogardzie Gdańskim
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
- 6 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Jelonki Południowe), Lazurowa, 39.18 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Jelonki Południowe), Lazurowa, 65.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Gądów-Popowice Południowe (Gądów Mały), Metalowców, 43.35 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Wyględów), Jana Maklakiewicza, 38.80 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
4,29
-
Śr
2,84
-
Min
1,49
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.