PARTNER PORTALU

Stokrotka w pandemii zamknęła 17 sklepów, otrzymała dofinansowanie w kwocie 50 mln zł

Autor: MK 25 czerwca 2021 09:49

Stokrotka w pandemii zamknęła 17 sklepów, otrzymała dofinansowanie w kwocie 50 mln zł Przychody Stokrotki to 4 327 084 963,55 zł, fot. materiały prasowe

W 2020 r. przychody ze sprzedaży spółki Stokrotka wzrosły o 14,4% w stosunku do roku poprzedniego i wyniosły 4 327 084 963,55 zł. EBITDA to 365 090 569,17 zł (wzrost aż o 47,7 proc.). Zysk netto to 54 034 594,92 zł.

  • Przychody z uruchomionej w 2020 roku sprzedaży kanałami e-commerce i click & collect wyniosły 3 630 tys. zł.
  • W 2020 roku spółka otworzyła 80 nowych sklepów własnych i 16 franczyzowych, zamknęła 7 istniejących sklepów własnych i 10 franczyzowych.

 

Firma podaje, że istotny wpływ na poziom przychodów miało zdynamizowanie procesu otwarć nowych placówek oraz rozwoju sklepów otwartych w 2019 roku. Grupa tych sklepów odpowiada za 80% wzrostu. Wzrost sprzedaży sklepów mierzony wskaźnikiem LFL wyniósł 4,9%.
Głównym wydarzeniem, mającym decydujący wpływ na wyniki w 2020 roku, było pojawienie się wirusa COVID-19 i związanych z nim zakłóceń. Zarząd podjął szereg działań mających na celu ograniczenie wpływu pandemii na funkcjonowanie spółki (zakupiono materiały ochrony indywidualnej pracowników i klientów, wprowadzono niezbędne regulacje i procedury, podjęto starania o pomoc rządową).

Zarząd, podobnie jak w latach poprzednich podejmował działania optymalizacyjne. Ich wpływ widoczny jest w spadku wskaźnika kosztów działalności, który zmniejszył się w porównaniu do roku 2019 o 2,4 pp. W prezentowanym okresie prowadzono przeglądy poszczególnych placówek handlowych pod kątem ich rentowności, a uznane za nieperspektywiczne zostały zamknięte. Podjęte działania wpłynęły pozytywnie na uzyskane przez spółkę wyniki. Rentowność mierzona wynikiem EBITDA po wyłączeniu wpływu pomocy rządowej wzrosła o niemal 28,8%.

Lubelskie motorem wzrostu

Rozkład terytorialny przychodów pokazuje, że największy udział w strukturze miało województwo lubelskie (niemal 30%), natomiast sprzedaż w pozostałych województwach nie przekraczała 10% sprzedaży spółki. Sprzedaż zagraniczna (WDT) miała znaczenie marginalne (0,1%).

Na koniec 2020 roku spółka posiadała 638 sklepów własnych i 85 sklepów franczyzowych. W 2020 roku spółka otworzyła 80 nowych sklepów własnych i 16 franczyzowych, zamknęła 7 istniejących sklepów własnych i 10 franczyzowych.

Prawie 140 mln zł na inwestycje

W 2020 roku łączne wydatki inwestycyjne w spółce Stokrotka wyniosły ponad 106 mln zł. W 2021 roku firma planuje poniesienie nakładów inwestycyjnych w kwocie 138,8 mln zł. Spółka planuje sfinansować rozwój zaplanowany w 2021 roku częściowo ze środków własnych, częściowo ze środków zewnętrznych w ramach zarządzania płynnością w obrębie Grupy lub od podmiotów niepowiązanych.

Dofinansowanie





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10249
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    5,49

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.