Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Stokrotka zwiększyła sprzedaż LfL o 2,5 proc.

Przychody Maxima Grupė w I półroczu 2021 r. wzrosły o 6,5 proc., dzięki ekspansji w Polsce i w kanale e-commerce, poprzez spółkę Barbora. Przychody Stokrotki wzrosły rdr o 8,3 proc., a wzrost Lfl wyniósł 2,5 proc.
Reklama
  • Skonsolidowane przychody Maxima Grupė wzrosły o 6,5% do 2,18 mld EUR.
  • W pierwszej połowie 2021 r. Maxima Grupė kontynuowała otwieranie nowych sklepów w Polsce. Przychody w naszym kraju wzrosły o 8,3% (11,4% przy stałych kursach wymiany). 
  • Sprzedaż towarów Maxima Grupė za pośrednictwem kanału e-commerce wzrosła o 71,3%.

 

I półrocze: wzrost sprzedaży i start Barbory w Polsce

Skonsolidowane przychody Maxima Grupė wzrosły o 6,5% w pierwszej połowie 2021 r. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, przy ciągłym wzroście we wszystkich krajach i uruchomieniu działalności firmy z sektora e-grocery Barbora w Polsce. 

- Grupa była w stanie utrzymać stabilny poziom rentowności, pomimo wyzwań związanych z trwającą pandemią COVID-19 i zwiększonym obciążeniem podatkowym z powodu wprowadzenia w Polsce podatku detalicznego – powiedziała Karolina Zygmantė, dyrektor finansowy Maxima Grupė.

Skonsolidowane przychody Maxima Grupė wzrosły o 6,5% do 2,18 mld EUR. Skonsolidowany wzrost przychodów detalicznych w ujęciu like-for-like (LFL) wyniósł 2,3% (2,5% przy stałych kursach wymiany), przy czym wszystkie kraje wykazały dodatnią wartość LFL mimo, że ograniczenia związane z COVID-19 nadal mają negatywny wpływ na wyniki sprzedaży.

Przychody w krajach bałtyckich wzrosły o 5,7%. Wszystkie kraje bałtyckie wykazały dodatnie LFL: wzrost LFL na Litwie wyniósł 3,5%, Estonii - 1,6%, a Łotwy - 0,2%. Na wzrost LFL na Łotwie nadal miały wpływ surowe środki związane z COVID-19.

Rynek polski i e-commerce

W pierwszej połowie 2021 r. Maxima Grupė kontynuowała otwieranie nowych sklepów w Polsce i była w stanie znacznie zwiększyć przychody. Przychody w Polsce wzrosły o 8,3% (11,4% przy stałych kursach wymiany). Na solidny wzrost przychodów o 8,9% w Bułgarii wpłynęły głównie nowe sklepy otwarte w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Wzrost przychodów LFL utrzymał się na wysokim poziomie w obu krajach, gdyż LFL w Polsce wyniósł 2,5% (3,7% przy stałym kursie wymiany), a w Bułgarii 2,1%.

Sprzedaż towarów Maxima Grupė za pośrednictwem kanału e-commerce wzrosła o 71,3% w pierwszej połowie 2021 r. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, przy czym większość wzrostu pochodziła z e-grocer Barbora w krajach bałtyckich. W pierwszej połowie 2021 roku Barbora rozpoczęła działalność w stolicy Polski Warszawie. Ekspansja w Polsce była kontynuowana na początku drugiej połowy 2021 roku, wchodząc do 4 miast: Gdańska, Gdyni, Sopotu i Łodzi.  

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.