Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Stowarzyszenie Producentów Pieczywa będzie obalać mity o mrożonym pieczywie

Reprezentanci czołowych producentów branży piekarniczej powołali Stowarzyszenie Producentów Pieczywa. Jego główne cele to promowanie pieczywa jako składnika zbilansowanej diety, w tym również wspieranie najlepszych praktyk w zakresie zdrowego odżywiania, a także obalanie mitów o mrożonym pieczywie do wypieku oraz reprezentowanie branży piekarniczej w zakresie prawnym.
Reklama

Stowarzyszenie Producentów Pieczywa powstało z inicjatywy przedstawicieli czterech czołowych firm działających w sektorze piekarniczym: Aryzta Polska sp. z o.o., La Lorraine Polska sp. z o.o., Lantmannen Unibake Poland sp. z o.o. oraz Nowel sp. z o.o. Założyciele podkreślają, że powołanie Stowarzyszenia to ważny krok w kierunku konsolidacji branży oraz wspólnego działania na rzecz upowszechniania najwyższych standardów w dziedzinie produkcji i dystrybucji pieczywa oraz wyrobów piekarskich. Powstałe Stowarzyszenie daje także możliwość szerszego reprezentowania interesów sektora piekarniczego w dziedzinie prawnej, społecznej i ekonomicznej.

Dla Stowarzyszenia równie ważne będą działania ukierunkowane na konsumentów, a zwłaszcza promocję konsumpcji pieczywa opartą o rzetelne informacje o jego wartościach odżywczych i miejscu w zbilansowanej diecie dorosłych i dzieci. Zgodnie z raportem GUS w Polsce spożycie pieczywa spada. W 2015 roku Polacy zjedli o 2,5 kg pieczywa mniej niż w 2014, a spożycie roczne wyniosło nieco ponad 45 kg na osobę. Wpływ na malejącą konsumpcję pieczywa ma przede wszystkim moda na zdrowe odżywianie i niska świadomość właściwości zdrowotnych pieczywa. Jedną z przyczyn jest także niska jakość niektórych produktów piekarniczych dostępnych na rynku.

Propagowaniu konsumpcji pieczywa będą służyć działania edukacyjne oraz bliska współpraca z ekspertami do spraw żywienia i dietetyki, zaangażowanie partnerów handlowych, mediów oraz liderów opinii. Jest to istotne zwłaszcza w kontekście informowania o właściwościach i zaletach mrożonego pieczywa do wypieku, wokół którego narosło wiele nieprawdziwych mitów.

- Współczesny konsument oczekuje pełnej informacji na temat spożywanych produktów. Klienci szukają na sklepowych półkach zdrowych wypieków, z „czystą etykietą”, czyli bez konserwantów i emulgatorów. Stowarzyszenie wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom poprzez budowanie świadomości wartości odżywczych pieczywa oraz wyjaśnianie, na czym polega proces jego produkcji w nowoczesnych zakładach piekarniczych. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu konsumenci docenią istotną rolę pieczywa w codziennej zbilansowanej diecie. – podkreśla Artur Starek, prezes Stowarzyszenia Producentów Pieczywa.  

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum