PARTNER PORTALU

Sukces lodów Ekipy "Friza" zaskoczył producenta. Youtuberzy mają dziś potężną moc

www.portalspozywczy.pl 16 kwietnia 2021 08:50

Sukces lodów Ekipy "Friza" zaskoczył producenta. Youtuberzy mają dziś potężną moc YouTube/mat.pras. (kolaż ps.pl)

Lody Ekipy produkowane przez PPL Koral podbiły Polskę. Brakuje ich w sklepach, a puste opakowania sprzedają się za setki złotych. To znak, że youtuberzy mają dziś potężną moc: mogą wznieść markę na wyżyny, ale mogą też poważnie jej zaszkodzić.

Pod koniec marca na rynku pojawiła się nowa linia lodów Koral przygotowana wspólnie z youtuberami prowadzącymi kanał „Ekipa”. "Ekipa" i jej lider - Karol "Friz" Wiśniewski - to grupa czołowych polskich youtuberów założona w 2018 roku. Początkowo Friz nagrywał filmy związane z tematyką gier, a obecnie jego kanał z lifestylowymi filmami śledzi ponad 4 miliony subskrybentów.

Materiały, które pojawiają się na jego kanale potrafią osiągać ponad 50 milionów wyświetleń, a na Instagramie obserwuje go ponad 2,5 miliona internautów. Jeszcze przed współpracą z firmą Koral cała grupa z sukcesem sprzedawała swoją oryginalną kolekcję odzieży i gadżetów. 

Skąd się wzięły Lody Ekipy?

Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu firmy Koral przyznaje, że początkowo współpraca z "Ekipą" miała ograniczać się do działań stricte promujących lody już obecne w ofercie firmy.

- Jednak podczas naszych wspólnych spotkań i rozmów szybko zrodziła się pozytywna „chemia”. Postanowiliśmy rozszerzać nasz pierwotny plan i opracować niepowtarzalne lody, które stworzymy razem, aby Friz i jego ekipa już całkowicie utożsamiali się z produktem jaki sygnują, byli do niego totalnie przekonani i autentyczni w jego promocji. Warto podkreślić, że nie narzucaliśmy im gotowego produktu. Ekipa była mocno zaangażowana na każdym etapie jego tworzenia - od kompozycji smakowej po formę i same opakowanie - dodaje.

Lody Ekipy będą szeroko promowane przez Friz’a i członków „Ekipy” we wszystkich kanałach social media. Planowana jest także kampania w tv oraz rozgłośniach radiowych, a także szeroko zakrojona reklama displayowa.

Lody Ekipy - Miara sukcesu

Lody "Ekipa" okazały się totalnym hitem sprzedażowym. Produkty rozchodzą się tak szybko, że ciężko jest znaleźć je w sklepach. Na grupach facebookowych co chwila pojawiają się pytania o to, gdzie można je dostać. W sieci pojawiają się nagrania innych youtuberów, którzy wrzucają relacje "live'y" z zakupów lub poszukiwań lodów Friza w sklepach.

Jakby tego było mało, na serwisach aukcyjnych niektórzy wystawiają puste opakowania po lodach Ekipa w cenie od 50 do nawet...kilku tysięcy złotych. 

Dyrektor marketingu firmy Koral przyznaje w rozmowie z portalspozywczy.pl, że sorbety "Ekipa" sprzedają się co najmniej 300 proc. lepiej niż jakiekolwiek nowości, które w ciągu swojej 40-letniej historii wprowadziła na rynek firma z Nowego Sącza.

- Nie przewidywaliśmy popytu aż na takim poziomie. Zamówienia mamy już na miesiąc do przodu, a sezon lodowy dopiero się rozkręca - podkreśla.

Piotr Gąsiorowski zapewnia, że Koral pracuje nad polepszeniem dystrybucji tak, aby Lody "Ekipy" trafiły zarówno do dużych sieci, jak i małych sklepów.

- Nieprawdopodobne zainteresowanie tymi produktami, zwłaszcza ze strony dzieci i młodzieży, niejako „zmusiło" nas do uruchomienia dodatkowej linii, która już w przeciągu najbliższego czasu wydatnie zwiększy moce produkcyjne. Zamówienia lawinowo napływają z całej polski, zarówno ze strony handlu nowoczesnego (sieci handlowych) jak i rynku tradycyjnego, czyli niezależnych punktów sprzedaży, więc bardzo sprawnie nastąpi także zasadnicze poszerzenie sieci dystrybucji, które na pewno będzie wymiernie skutkowało zwiększeniem dostępności tych lodów w całej Polsce – zapewniam, że ze swej strony (firmy Koral) robimy wszystko, aby lody były dostępne dla każdego w większych sieciach i mniejszych tzw. „osiedlowych" sklepikach - dodał.

Jak firma zareagowała na aukcje z pustymi opakowaniami po lodach?

- Efekty popularności lodów są widoczne również w postaci aukcji np. na Allegro czy OLX, ale nie ma to oczywiście związku z zaplanowaną kampanią marketingową firmy Koral-jest to zjawisko „organiczne”. Moim zdaniem trzeba to traktować bardziej w formie humorystycznej i oryginalnego żartu wśród młodych ludzi podyktowanego mega popularnością lodów „Koral-ekipa” oraz samej Ekipy - wskazuje Gąsiorowski.

Czas youtuberów

Współpraca marek spożywczych z youtuberami, czy szerzej influencerami nie jest niczym nowym. W 2018 roku poświęciliśmy temu tematowi całą sesję podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu. 

Karina Hertel, dyrektor zarządzająca agencją marketingu influencerskiego BrandLift w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl zwraca uwagę, że do tej pory działania marek z influencerami koncentrowały się głównie wokół kategorii beauty.

- Można tu wspomnieć chociażby o Wersow, czyli dziewczynie Friza z Ekipy, która tworzy paletę produktów do makijażu dla jednej z firm kosmetycznych. Zdarza się także, że twórcy internetowi zakładają własne firmy produkujące np. ubrania, jak w przypadku Julii Wieniawy czy Jessiki Mercedes.

Hertel wskazuje, że do tej pory na polskim rynku, za wyjątkiem napojów, promowanie produktów spożywczych za pomocą influencer marketingu nie było oczywistą praktyką.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • dddd 2021-04-16 09:08:57

    pompowanie balonika - może ktoś się nabierze

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10000
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.