Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Supermarket to nie tylko kasa

Praca w sieciach handlowych kojarzy się z długimi godzinami za kasą i wykładaniem ciężkich towarów na półki za głodową pensję. Jednak oprócz pracy fizycznej sieci handlowe oferują wiele możliwości rozwoju za biurkiem.
Reklama

Podobną strategię stosuje Auchan. - Awans wewnętrzny jest u nas jednym z podstawowych narzędzi zarządzania personelem. Aż 40% naszej kadry kierowniczej osiągnęło swą pozycję zawodową dzięki promocji wewnętrznej - mówi Dorota Patejko, rzecznik Auchan.

Wśród warunków zatrudnienia w sieciach supermarketów rzadko pojawia się wyższe wykształcenie. Do biur przychodzą osoby w trakcie studiów i jeśli się starają, po pewnym czasie mogą kierować nawet zespołem ludzi. - Przyjmujemy osoby bez doświadczenia, np. absolwentów po studiach, na stanowiska menedżerów działu handlowego. Wszystkiego, co dotyczy handlu, można się u nas nauczyć - mówi Patejko. Jak dodaje, 70% pracowników tej sieci ma umowę o pracę na czas nieokreślony.

Cenne doświadczenie
Wielkie sieci potrzebują wielu pracowników, dlatego inwestują w młodych ludzi, dla których supermarket bywa pierwszą pracą. Sporą zaletą są szkolenia finansowane przez firmę, które pozwalają na zdobycie wiedzy potrzebnej na danym stanowisku. Jednak osoby bez doświadczenia pracujące na niskich stanowiskach, muszą liczyć się z tym, że w biurze sieci handlowej nie zarobią dużo. Według badań firmy Sedlak & Sedlak dla portalu Wynagrodzenia.pl, płaca szeregowego pracownika w handlu zaczyna się poniżej 1050 zł brutto. Średnia wynosi 1750 zł brutto. Tylko 10% takich osób ma w umowie zapisaną kwotę powyżej 4 tys. zł. Często wystarczą jednak skończone studia na pożądanym kierunku i choćby krótki staż pracy, by jako specjalista zarabiać średnio 3 tys. zł, a w najlepszych przypadkach nawet ponad 7 tys. zł brutto.

Osoba, która się sprawdzi, może czuć się w sieci handlowej bezpiecznie. - Przełożony niechętnie pozbywa się doświadczonego i dobrego pracownika, a takie osoby mają szansę awansować i rozwijać się - uważa Rafał Typiak z Tesco. Ale bywają od tego wyjątki. Tak ogromne skupiska ludzi mają bowiem to do siebie, że szefowie nie zawsze są w stanie zauważyć wyróżniające się jednostki.

Każdy z wykonywanych w sieci handlowej zawodów ma oczywiście swoje wady. Handlowcy i negocjatorzy muszą liczyć się z tym, że tylko jedno na kilkadziesiąt spotkań przyniesie efekty. Informatycy mają na głowie obsługę kilkudziesięciu tysięcy komputerów, a także systemów kasowych i służących do zamawiania. Specjaliści ds. cen muszą trzymać rękę na pulsie codziennie. Jedno przeoczenie może sprawić, że klienci pójdą na zakupy do konkurencji.

Reklama

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.