Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Świeża wódka i sklepy w kontenerach nowym pomysłem Janusza Palikota

Czy sklepy tworzone przez Janusza Palikota osiągną sukces? Koncept opiera się przede wszystkim na prostocie, wąskim asortymencie i niskich kosztach. Jakie pomysły ma biznesmen na podkręcenie sprzedaży? To m.in. mobilne placówki kontenerowe czy wprowadzenie do sprzedaży świeżej wódki.
Reklama

Do końca lipca miało ruszyć 20 nowych punktów pod logo Tenczynek Świeże. Obecnie według danych ze strony internetowej sieci działa ich 9: w Tenczynku, Krakowie, Warszawie oraz we Wrocławiu.

Jak wygląda biznesplan Sklepów Świeżych? 

Na Tenczynek Świeże zebrano 5,8 mln zł. Działa 9 sklepów

Tenczynek Świeże Sp. z o.o. ma jednak ambitne plany rozwoju - cel to 100 lokali do końca 2023 roku. Oznacza to otwarcie 3-5 lokali w miesiącu. Spółka jakiś czas temu wystartowała z akcją sprzedaży akcji dla inwestorów indywidualnych. Ile udało się zebrać? 5 872 500 zł. Celem było 4 536 000 zł. Akcje zakupiło 58 inwestorów. 
Jaki był cel inwestycyjny? Otwarcie 50 sklepów stacjonarnych do końca 2022 roku (2 700 000 zł) - koszty związane z adaptacją i rozruchem nowych sklepów. Koncentracja na największych miastach wojewódzkich: Warszawa, Wrocław, Kraków, Poznań, Łódź, Trójmiasto oraz największe miasta Województwa Śląskiego; zakup 10 kontenerów mobilnych (1 800 000 zł).

Spółka zapowiada, że wkrótce do asortymentu trafi też wódka świeża.

fot. mat. spółki
fot. mat. spółki

 

Janusz Palikot chce stawiać sklepy kontenerowe?

Jednym z pomysłów jest rozwój sieci poprzez model kontenerowy w oparciu o kontenery własne oraz poprzez zewnętrzną spółkę z udziałem środków z PFR.
Kontenery mogłyby być zlokalizowane na terenie parkingów, należących do centrów handlowych oraz w sezonowych punktach turystycznych.

Sklepy kontenerowe mat. Tenczynek Świeże
Sklepy kontenerowe mat. Tenczynek Świeże

Sklepy Kontenerowe mat. Tenczynek Świeże
Sklepy Kontenerowe mat. Tenczynek Świeże

Biznesplan Janusza Palikota

Spółka podaje, że został opracowany kompleksowy model rozwoju sieci w oparciu o trzy warianty. Model uwzględnia budowanie sprzedaży w oparciu tylko o produkty z kategorii piwo świeże. - Nawet przy takich obrotach w 2024 roku i liczbie 100 sklepów sieć osiąga wynik dodatni, wypracowując dla Grupy zysk na poziomie ponad 15 milionów złotych - zapewnia firma.

mat. Tenczynek Świeże
mat. Tenczynek Świeże

Jakie obroty generują Sklepy Świeże?

Spółka podała wyliczenia ze sprzedaży sklepów. Podkreślono, że w okresie wakacyjnym lokale działały dopiero 2 miesiące i realizowały obrót
netto na poziomie 50-60k netto tylko w oparciu o produkty z kategorii piwo.

mat. Tenczynek Świeże
mat. Tenczynek Świeże

Spółka podkreśla również niski koszt adaptacji sklepów.
- Koszt adaptacji dotychczasowych lokali nie przekroczył 50k. Białe ściany, nalewak, lodówka, drewniany regał, szafa, szyld. To wszystko. Powierzchnia lokalu to 20-40m2 z czynszem nie większym niż 3,5k-4,5k netto. Media na poziomie 0,5k. Całość obsługuje zespół max 3 pracowników.
Zysk (brutto na sprzedaży) na poziomie sklepu z samym piwem świeżym
na poziomie 10-18 k miesięcznie przy obrotach brutto na poziomie 70-100k. - czytamy w wyliczeniach.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum