Symbio rozwija współpracę z sieciami handlowymi

Autor: dlahandlu.pl 20 czerwca 2018 18:41

Symbio Polska, producent i dystrybutor żywności ekologicznej, rozwija współpracę z sieciami handlowymi. Spółka między innymi będzie produkować pod marka własną jednej z sieci supermarketów, której nazwy nie zdradza.

Jak informuje Symbio, od czasu przedstawienia opracowania dotyczącego kierunków rozwoju spółki w najbliższych latach zmianie uległa sytuacja rynkowa. W związku z tym, spółka zaktualizowała swoja strategię. Jak tłumaczy, dostosowuje się do zmieniających się warunków, aby ograniczyć skutki negatywnych zjawisk.

- W pierwszej połowie 2018 r. spółka podejmowała działania w celu poprawy pozycji rynkowej, nie mniej jednak, mimo identyfikacji celów nie wszędzie udało się osiągnąć satysfakcjonujące efekty w planowanym okresie. Brak własnej bazy produkcyjnej i poszukiwania nowych dostawców, a także wprowadzanie nowych technologii pakowania produktów spowodowały opóźnienia we wprowadzaniu nowych produktów (w trzecim kwartale, a nie, jak planowano, w drugim). Nowi dystrybutorzy pozyskani w pierwszym i drugim kwartale pomimo zwiększania sprzedaży, nie byli jeszcze w stanie osiągnąć oczekiwanych rezultatów sprzedażowych – informuje Symbio.

Jak podaje spółka, cały czas trwa rozbudowa bazy dystrybucyjnej o nowe sieci, jak i dystrybutorów na rynku tradycyjnym, co skutkuje rozpoczęciem współpracy między innymi z jedną z sieci dyskontów, a także produkcją marki własnej dla jednej z dużych sieci supermarketów.

- Na efekty działań będziemy musieli niestety poczekać dłużej niż pierwotnie zakładano. Poprawa kontroli nad procesami oraz wprowadzenie nowych procedur zarówno w dziale handlowym, jak i zakupach oraz wprowadzanie nowych produktów pozwoliło osiągnąć widoczną poprawę kosztów już w pierwszej połowie roku. Ze względu na wolniejsze niż się spodziewaliśmy wdrażanie zmian w działalności sprzedaż detaliczna wygeneruje w Symbio przychód w wysokości 11 mln zł wobec zakładanego w „Kierunkach Rozwoju” 17,3 mln zł – informuje firma.

Przeczytaj także:

Ponadto, Symbio Polska zakłada, że sprzedaż mrożonych warzyw i owoców w 2018 roku wyniesie ok. 12 mln zł wobec zakładanych wcześniej 16,5 mln zł.

W spółce udało się obniżyć koszty działalności, co mimo niższego niż zakładano wzrostu sprzedaży w stosunku do roku 2017 pozwoli poprawić wynik i zmniejszyć stratę do poziomu 0,8 mln zł w roku 2018.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6812
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,88

  • Śr

    5,47

  • Min

    3,60

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.