Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Szał na remonty. Rynek ustępuje wielkością już tylko wydatkom na żywność

Wartość rynku materiałów remontowo-budowlanych w tym roku może przekroczyć 100 mld zł. Także za sprawą wzrostu cen średnio o 11 proc. Remont planuje już co drugi Polak – pisze w czwartek "Rzeczpospolita”.
Reklama

Jak podaje dziennik, rynek ten ustępuje wielkością już tylko wydatkom Polaków na żywność, i jak wynika z badania przygotowanego przez Bricoman Polska i GfK, w 2020 r. warty był ponad 84 mld zł. Za 88 proc. odpowiadają gospodarstwa domowe.

Według gazety, w tym roku z powodu wzrostu cen większości materiałów budowlanych oraz boomu na nieruchomości rynek może przekroczyć lub co najmniej zbliżyć się do ok. 100 mld zł.

"Gdyby do kwot przeznaczanych na materiały remontowo- budowlane dodać wydatki na robociznę, uzyskalibyśmy kwoty 12-cyfrowe. To pokazuje, że dla naszych rodaków własny kąt i jego standard są większym priorytetem niż podróżowanie i odpoczynek" - mówi "Rz" Przemysław Dwojak, senior director w GfK.

Z badania na zlecenie Grupy Muszkieterów wynika, że 51 proc. respondentów planuje remont w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a 55 proc. kupuje potrzebne do niego produkty przez internet - podaje w czwartek "Rzeczpospolita".

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum