Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Szef Carrefoura: Płacimy 83 różne podatki, to nie fair

- Sieci sklepów płacą znacznie więcej podatków niż platformy internetowe, to jest nie do utrzymania - twierdzi prezes Carrefoura, Alexandre Bompard. I opowiada się za podatkiem, który położy kres tej nierównowadze fiskalnej.
Reklama

W wywiadzie dla "Le Journal du Dimanche", Bompard z zadowoleniem przyjmuje fakt, że taki podatek wreszcie może zostać wprowadzony. - Konieczne jest zakończenie nierównowagi fiskalnej między markami takimi jak nasza, a amerykańskimi i chińskimi platformami handlowymi - uważa szef Carrefoura. - Płacimy 83 różne podatki. Przy porównywalnym obrocie tworzymy czterokrotnie więcej miejsc pracy. W międzyczasie internetowi konkurenci "zrzucają" swoje produkty na rynek, nawet nie płacąc podatku VAT i prawie żadnych innych podatków. To nie do utrzymania. Nie proszę o przywileje, ale wprowadzenie prostych zasad: równy obrót, równe podatki - powiedział Alexandre Bompard.

Na początku lutego Francja przedstawiła projekt ustawodawstwa, mającego na celu podniesienie podatku obrotowego o 3 proc. od największych firm internetowych: projekt ustawy ministra Bruno Lemaire'a dotyczy internetowych gigantów, takich jak Amazon, Facebook i Google. Co ciekawe, Carrefour właśnie zawiązał partnerstwo z Google, ale nie powstrzymało to szefa sieci od wyrażenia stanowczego punktu widzenia. Bompard wskazał ponadto, że Amazon i Alibaba weszły również na rynek żywności, co nie pozostało bez wpływu na strategię Carrefoura. Detalista zainwestował 2,8 mld euro w projekty digitalizacji.

W tym samym wywiadzie Bompard podkreśla, że ​​koncepcja hipermarketów „wszystko pod jednym dachem” nie jest martwa, chociaż w przyszłości może być modyfikowana. - Sklepy będą musiały być mniejsze, aby nasi klienci mogli robić zakupy szybciej. Ale podczas gdy powierzchnia sklepów zmaleje, zasięg sklepu musi wzrosnąć, aby przyciągnąć nowych klientów  - stanie się to z pomocą wszelkiego rodzaju usług cyfrowych, takich jak delivery czy click&colect. Z kolei „wszystko” będzie znaczyło „nie za dużo”: nasz asortyment będzie musiał zostać uproszczony, a niektóre kategorie będą musiały zostać całkowicie odrzucone. „Wszystko” również będzie musiało być bardziej zróżnicowane -  z miejscem na restaurację i usługi - dodał 

Szczególnie ważna dla Bomparda jest transformacja żywieniowa. - Jesteśmy jedynymi, którzy podjęli tę misję, to serce naszego modelu sprzedaży. Zdrowa żywność wysokiej jakości nie powinna być przywilejem dla zamożnych klientów w dużych miastach. Rozszerzymy asortyment ekologiczny we wszystkich naszych sklepach o 1000 produktów Carrefour Bio do końca roku, a do 2022 r. Carrefour powinien wygenerować obrót w wysokości 5 mld euro wyłącznie w produktach ekologicznych - powiedział Alexandre Bompard.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum