Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Szef sieci E.Leclerc ostrzega przed malejącą siłą nabywczą

Rosnące czynsze, koszty transportu i mediów, w połączeniu z inflacją cen żywności, zaczynają osłabiać siłę nabywczą francuskich konsumentów - ostrzega Michel-Édouard Leclerc, dyrektor naczelny grupy supermarketów E. Leclerc.
Reklama

W poście na swoim blogu dyrektor generalny E.Leclerc odniósł się do niedawnego raportu France Stratégie, który mierzył spadek siły nabywczej postrzeganej przez francuskich konsumentów oraz rzeczywistą siłę nabywczą mierzoną przez INSEE.

Rosnące wydatki gospodarstw domowych

Jak pisał Leclerc, podstawowe wydatki (na mieszkanie, paliwo) „znacznie wzrosły” w ciągu ostatnich 20 lat. Płace również wzrosły, choć nie w takim tempie.

- Mimo że dochody niektórych grup wzrosły, ich zdolność do wydawania pieniędzy (na rozrywkę, jedzenie, wakacje itp.) spadła. Ta tendencja jest jeszcze bardziej widoczna w przypadku osób ze skromnymi dochodami – zauważa Leclerc.

Problem wyborczy

Choć Leclerc z zadowoleniem przyjął wysiłki, które zostały podjęte w celu utrzymania przystępnych cen produktów i usług w czasie kryzysu COVID, wezwał konsumentów do zachowania „uważności na ceny”, zwłaszcza w obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich we Francji.

E. Leclerc jest obecnie liderem rynku we Francji, posiadając 22,7 proc. udziału w rynku spożywczym - wynika z najnowszych danych Kantar.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum