Szef sieci E.Leclerc ostrzega przed malejącą siłą nabywczą

W poście na swoim blogu dyrektor generalny E.Leclerc odniósł się do niedawnego raportu France Stratégie, który mierzył spadek siły nabywczej postrzeganej przez francuskich konsumentów oraz rzeczywistą siłę nabywczą mierzoną przez INSEE.
Rosnące wydatki gospodarstw domowych
Jak pisał Leclerc, podstawowe wydatki (na mieszkanie, paliwo) „znacznie wzrosły” w ciągu ostatnich 20 lat. Płace również wzrosły, choć nie w takim tempie.
- Mimo że dochody niektórych grup wzrosły, ich zdolność do wydawania pieniędzy (na rozrywkę, jedzenie, wakacje itp.) spadła. Ta tendencja jest jeszcze bardziej widoczna w przypadku osób ze skromnymi dochodami – zauważa Leclerc.
Problem wyborczy
Choć Leclerc z zadowoleniem przyjął wysiłki, które zostały podjęte w celu utrzymania przystępnych cen produktów i usług w czasie kryzysu COVID, wezwał konsumentów do zachowania „uważności na ceny”, zwłaszcza w obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich we Francji.
E. Leclerc jest obecnie liderem rynku we Francji, posiadając 22,7 proc. udziału w rynku spożywczym - wynika z najnowszych danych Kantar.