Sześć trendów, które kształtują rynek żywności ekologicznej
Stowarzyszenie Soil przeprowadziło badania i ankiety, na podstawie których wyłuskało 6 najważniejszych trendów, które powodują wzrost sektora spożywczego i wpływają na to, co ludzie dziś spożywają. Żywność ekologiczna świetnie wpisuje się w te trendy.
1. ZDROWIE. Konsumenci oczekują produktów jak najbardziej naturalnych i jak najmniej przetworzonych, które nie tylko sycą, ale także odżywiają organizm, dostarczają energii i zaspokajają określone potrzeby żywieniowe.
2. SMAK I INSPIRACJA. Jakość produktu jest kluczowa dla dobrego smaku.
3. PASUJE DO MNIE... I do stylu życia współczesnych konsumentów, którzy robią wszystko "w biegu". Zakupy i przygotowywanie posiłków są czasochłonne. Konsumenci starają się osiągać równowagę pomiędzy ceną, jakością, ilością, czasem przygotowywania i smakiem dopasowanym do gustów wszystkich członków rodziny.
4. PRZYJEMNOŚĆ. Konsumenci od czasu do czasu pozwalają sobie na niektóre produkty - bardziej wyjątkowe, czasem nawet "pobłażliwe", aby zrobić sobie małe przyjemności.
5. WARTOŚĆ. To osobiste równanie każdego konsumenta składające się z ceny, jakości i wygody, a znaczenie każdego czynnika jest zmienne (nawet dla tego samego konsumenta). Np. kupuje ekologiczne warzywa, ale mówi "nie" dla eko-mięsa.
6. DOŚWIADCZENIE. Konsumenci czasem kupują produkt, ponieważ opakowanie jest w ich stylu, oznacza się wyjątkowym designem. To pobudza ich apetyt lub po prostu ciekawi i mogą o tym porozmawiać ze znajomymi.
Więcej na portalspozywczy.pl