Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Szwajcarski SPAR z programem lojalnościowym od SAP

SPAR zdobył w ciągu tygodnia 20 000 lojalnych klientów, wykorzystując dane, które zbiera o konsumentach. Firma wdrożyła program lojalnościowy oparty o SAP Marketing Cloud.
Reklama

Według badania przeprowadzonego przez Qualtrics 57 procent konsumentów oczekuje zaoferowania im uczestnictwa w programach lojalnościowych.

– Wiele firm ciągle przegapia właściwe momenty do zbudowania relacji, co przyczynia się do pogłębiania różnicy pomiędzy oczekiwaniami i doświadczeniami konsumentów, nazywane często terminem „experience gap” – zauważa Joanna Kosiorek, SAP Customer Experience Marketing Manager, CEE MU.

Całkowite wydatki na zakupy w gospodarstwach domowych spadły w zeszłym roku o 9%, ale wydatki na zakupy spożywcze dokonywane online wzrosły o 78%.

Szwajcarski oddział marki SPAR zatrudnia ponad 2 000 osób i generuje rocznie ok. 1 mld euro przychodów ze sprzedaży detalicznej. Firma wdrożyła program SPAR Friends ze zindywidualizowanymi, cotygodniowymi ofertami przygotowanymi dla uczestników programu lojalnościowego oraz cyklicznymi bonusami w postaci darmowych zakupów. Co tysięczny produkt kupiony przez uczestnika programu SPAR Friends jest darmowy. W pierwszym tygodniu od uruchomienia programu, do SPAR Friends przystąpiło 20 000 klientów. 

Ponieważ SPAR wykorzystuje SAP Marketing Cloud, w przyszłości planuje rozbudowanie funkcjonalności wykorzystywanego rozwiązania o integrację z Facebook Ads, aby tworzyć grupy podobnych odbiorców oraz segmenty custom audience. Wiedza zebrana dzięki wprowadzeniu SPAR Friends pozwoli zbudować silnik rekomendacji konsumenckich oparty na uczeniu maszynowym.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.