Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Szymani, Biedronka: W systemie Nutri-Score nie istnieje podział na "zdrowe" i "niezdrowe" produkty

W systemie Nutri-Score nie istnieje podział na "zdrowe" i "niezdrowe" produkty. Należy podkreślić, że wszystkie produkty, niezależnie od ich oceny w systemie Nutri-Score mogą mieć swoje miejsce w prawidłowo zbilansowanej diecie, jeżeli są spożywane w odpowiedniej ilości lub częstotliwości. Produkty spożywcze sklasyfikowane w ocenie A lub B zgodnie z jego założeniami powinny być preferowane w stosunku do ich niżej ocenianych odpowiedników lub alternatyw w momencie zakupu - mówi dr. inż. Justyna Szymani, dyrektor działu rozwoju jakości i kontroli marki własnej sieci Biedronka.
Reklama

Co uznaje Pani za główny atut Nutri Score?
Nutri-Score powstał z myślą o konsumentach. W czasie codziennych zakupów przy półce sklepowej pozwala w szybki sposób ocenić i porównać wartość żywieniową produktów w ramach tej samej kategorii, w konsekwencji może zachęcać do wyboru produktów o wyższej wartości żywieniowej, mając tym samym wpływ na lepsze zbilansowanie diety.
Dodatkowo, według badań naukowych jest najbardziej zrozumiały dla konsumentów w porównaniu z innymi systemami znakowania żywności. Nutri-Score będzie uzupełnieniem dotychczas stosowanego oznakowania RWS, które pozostanie na tyle opakowania.

Jaki plan edukacyjno-informacyjny dla Nutri Score ma Biedronka?

W naszych sklepach każdego dnia miliony Polaków robią zakupy, dlatego właśnie w nich chcemy wyjaśniać czym jest system Nutri-Score, jakie korzyści niesie ze sobą dla klientów oraz jak go prawidłowo czytać - w oparciu o przykłady naszych produktów marek własnych. Kampania informacyjna jest planowana również w internetowych mediach własnych Biedronki (social media, strona www), a także w materiałach offlineowych (foldery, magazyny).

Czy planujecie Państwo reformulację produktów marki własnej, tak by miała lepsze oznaczenia w Nutri Score?

Nutri Score jest systemem znakowania na froncie opakowania, którego jednym z celów jest również zachęcanie do poprawy jakości żywieniowej/ reformulacji produktów.
Warto podkreślić, że Biedronka swoją strategię reformulacji realizuje niezmiennie od 2014 roku. Nutri Score będzie jednym z elementów branych pod uwagę w realizacji naszej strategii w tym zakresie.

Jakie efekty jeśli chodzi o zapobieganie otyłości wśród dzieci stawiacie sobie Państwo, wprowadzając ten program? Czy to jest mierzalne?

Nadwaga i otyłość wśród dzieci to ważny problem zdrowia publicznego w Polsce, a niewłaściwy sposób żywienia obok braku aktywności fizycznej odgrywają bardzo istotną rolę.
Produkty dedykowane dzieciom zajmują szczególne miejsce w naszych celach zrównoważonego rozwoju i poświęcamy im na co dzień wiele uwagi. Udoskonalamy ich skład i wartość odżywczą. Edukujemy w zakresie zasad prawidłowego żywienia i wspieramy m.in. poprzez znakowanie na froncie w podejmowaniu lepszych wyborów żywieniowych i lepszego bilansowania diety.
Warto podkreślić, że już dziś żaden z produktów marki własnej Biedronka, z grafiką sugerującą że jest skierowany do dzieci nie zawiera: konserwantów, sztucznych barwników ani aromatów, syropu glukozowo-fruktozowego, słodzików, glutaminianu monosodowego, utrwardzonych tłuszczy roślinnych ani fosforanów. To wynik wieloletnich prac nad recepturami produktów.

Czy program przez swoją łatwość nie stanowi też pułapki? A - dobre, E- złe. Zatem kupuję tylko A lub B i wychodzę ze sklepu z Coca-Colą zero, płatkami z mąki pszennej i cukru oraz słodzonym kakao.

Prostota systemu Nutri-Score jest jego atutem. Nutri-Score jest – prosty, intuicyjny, łączy kolorystykę i symbole literowe na skali podsumowującej ogólną wartość żywieniową produktu i przede wszystkim skuteczny, co znalazło swoje odzwierciedlenie w badaniach naukowych.
W systemie Nutri-Score nie istnieje podział na "zdrowe" i "niezdrowe" produkty. Należy podkreślić, że wszystkie produkty, niezależnie od ich oceny w systemie Nutri-Score mogą mieć swoje miejsce w prawidłowo zbilansowanej diecie, jeżeli są spożywane w odpowiedniej ilości lub częstotliwości. Produkty spożywcze sklasyfikowane w ocenie A lub B zgodnie z jego założeniami powinny być preferowane w stosunku do ich niżej ocenianych odpowiedników lub alternatyw w momencie zakupu. To porównanie jest prawidłowe tylko wówczas, kiedy porównuje się produkty należące do tej samej kategorii produktów spożywczych, tzn. jeśli chcemy kupić np. płatki śniadaniowe, a półka sklepowa oferuje wiele wariantów i nie wiemy, który wybrać – Nutri-Score może przyspieszyć decyzję, zachęcając do wyboru produktu o wyższej wartości żywieniowej.
Wdrażaniu systemu Nutri-Score powinna towarzyszyć kampania informacyjna, która pomoże konsumentom właściwie rozumieć znakowanie. Taką kampanię planujemy również zorganizować.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum