Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Tanie marki własne wracają do gry? Są pierwsze symptomy

Tanie produkty marki własnej Carrefour zyskają nową, bardziej nowoczesną tożsamość: na półkach belgijskich sklepów stopniowo zastępują je nowe produkty o nazwie Simpl.
Reklama

Konsumenci w Belgii odnotowali w sklepach Carrefour w ostatnich tygodniach coś nowego: niektóre tak zwane „produkty z białą etykietą” otrzymały nowy wygląd i nową nazwę: Simpl. - To nowa nazwa i wygląd najniższych cenowo produktów Carrefour - potwierdził rzecznik prasowy Marco Demerling w RetailDetail. - Nowy branding jest bardziej atrakcyjny i wygląda nowocześniej. Produkty stopniowo zastępują poprzedni asortyment - dodał.

Rebranding potrwa jeszcze kilka miesięcy. - Cały asortyment produktów jest obecnie poddawany przeglądowi i ponownej ocenie - powiedział Demerling. Na razie nie wiadomo, ile produktów Simpl ostatecznie znajdzie się w asortymencie. To międzynarodowa inicjatywa sieci: nowa marka zostanie wprowadzona w kilku krajach grupy Carrefour.

Tanie produkty „white label” - bez marki - pojawiały się w sklepach już od połowy lat 70. XX wieku: były odpowiedzią na spadającą siłę nabywczą podczas kryzysu naftowego. W 2009 roku francuski detalista wprowadził markę Carrefour Discount - asortyment około 350 produktów, które musiały konkurować z ofertą dyskontów Aldi i Lidl. W 2014 roku Carrefour z niej zrezygnował, ponieważ wpłynęła negatywnie na wizerunek sieci. Od tego czasu na półkach stoją produkty bez marki czy logo, w stonowanym białym opakowaniu z niebieskim napisem.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum