PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

TCC: 47 proc. konsumentów oczekuje, że sklep będzie inspirował jak gotować prosto i zdrowo

Autor: dlahandlu.pl 19 kwietnia 2018 14:07

TCC: 47 proc. konsumentów oczekuje, że sklep będzie inspirował jak gotować prosto i zdrowo Fot. Shutterstock.com

Polacy konsumenci są lojalni wobec tych sieci handlowych, które oferują szeroki wybór i dostępność produktów żywnościowych (47 proc.) oraz bliskość sklepu (46 proc.). Według badania przeprowadzonego przez TCC Global 66 proc. ankietowanych przyznało, że oczekuje innych sposobów podziękowania za regularne zakupy, niż karta lojalnościowa. Ulubiony sklep ma im dostarczać inspiracji, a także wspierać w życiu codziennym.

30 proc. ankietowanych deklaruje, że nie ma dla nich znaczenia czy sklep, w którym najczęściej robią zakupy zostanie zamknięty. Natomiast na 6 zagranicznych rynkach, gdzie również przeprowadzono to badanie, średnia wynosi 45 proc.

Wybierając miejsce na zakupy, Polacy decydują się przede wszystkim na sklep, w którym znajdą szeroki asortyment produktów spożywczych (47 proc.). Równie ważnym czynnikiem jest bliskość od miejsca zamieszkania (46 proc.), niskie ceny (40 proc.) i wysoka jakość produktów świeżych (39 proc.). Fakt, czy dany sklep oferuje kartę lojalnościową czy rabatową, nie odgrywa znaczącej roli (12 proc.).

Konsumenci w Polsce korzystają z kart lojalnościowych średnio dwóch sieci spożywczych. Obecnie największą popularnością cieszy się „Moja Biedronka”, którą posiada 66 proc. ankietowanych. 42 proc. posiadaczy kart lojalnościowych deklaruje, że zmieniłoby swoje zachowania zakupowe po ich wycofaniu. Jedynie 1 proc. polskich konsumentów przestałby robić zakupy w danym sklepie, gdyby karta lojalnościowa nie byłaby już w nim dostępna.

47 proc z nich oczekuje, że sklep będzie dostarczał im inspiracji jak gotować proste i zdrowie posiłki, pozwoli poznać kuchnie świata (33 proc.), będzie promować zdrowe nawyki żywieniowe wśród dzieci (27 proc.) oraz swoją działalnością wesprze lokalną społeczność (21 proc.).

- Klienci coraz częściej oczekują od swojego sklepu tego, że będzie odpowiadał ich aspiracjom, inspirował i wzbudzał pozytywne emocje. Ponadto, oczekują również podziękowania za to, że regularnie odwiedzają dany sklep i robią w nim zakupy, jednak nie tylko w formie rabatów czy promocji, lecz także w warstwie emocjonalnej. Dzięki takiemu podejściu możemy wzmocnić lojalność polskich konsumentów oraz zbudować z nimi bardziej trwałą relację, nie opartą jedynie o niskie ceny, asortyment i lokalizację – mówi Bartłomiej Górzny z TCC Retail Marketing.

Badanie zostało przeprowadzone w marcu 2018 roku na reprezentatywnej próbie 1001 osób. Wyniki zostały zaprezentowane podczas Loyalty Summit, odbywającego się 19 i 20 kwietnia w Krakowie..

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7760

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,24

  • Min

    0,85

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.