Tchibo wycofuje kultowy produkt po 25 latach


Czytaj więcej
Tchibo na minusie. Powodem powściągliwość konsumentów
Czytaj więcej
Tchibo sprzedaje używaną odzież na platformie SellpyTchibo chce zmienić swoją ofertę. Popularny sprzedawca kawy odniósł stratę EBIT (przed potrąceniem odsetek i podatków) w wysokości 167 mln euro. Jak informuje, planowane obroty w handlu detalicznym poza artykułami spożywczymi „nie zostały zrealizowane ze względu na inflacyjną niechęć klientów do zakupów”. Chodzi o biznes z odzieżą dziecięcą i przyborami kuchennymi, który nie idzie obecnie firmie najlepiej.
Marka wyjaśnia, że działalność pozostaje w miarę stabilna, a branża kawowa rozwija się pozytywnie. Według Niemieckiego Stowarzyszenia Kawy spożycie poza domem kawy w Niemczech gwałtownie wzrosło wraz z zakończeniem pandemii koronawirusa – podaje rtl.de.
Tchibo testuje pozostałe oferty
Tchibo chce więc wzmocnić swoją podstawową działalność i testuje wszystkie pozostałe oferty. Oprócz kawy, mebli, odzieży i przyborów kuchennych firma od lat oferuje również pakiety turystyczne dla zorganizowanych grup. Ale w przypadku tej ostatniej działalności wkrótce także ma nastąpić jej koniec - donosi portal fvw.de, według którego niemiecka firma zamierza wkrótce zaprzestać sprzedaży usług związanych z turystyką.
Oferta turystyczna Tchibo ma już długą tradycję – jest w sprzedaży od 1997 roku. Teraz grupa podejmuje kolejne działania ograniczające aktywność na tym rynku, po zaprzestaniu organizowania rejsów oceanicznych. Dla touroperatorów, jak Big Xtra, Eurotours czy Berge & Meer, krok ten oznacza utratę istotnego kanału sprzedaży. W szczytowym okresie sprzedaż Tchibo Berge & Meer sięgała 100 mln euro rocznie.