Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Technologie, brak rąk do pracy, zmiany przepisów - wyzwania przed handlem

Mijający rok stał pod znakiem kolejnych wyzwań dla handlu. Wyzwaniami wytyczanymi przez kompilację trendów konsumenckich, ponadprzeciętnego rozwoju technologii serwisowych, niedostatku kwalifikowanych rąk do pracy, niekończących się nowelizacji przepisów regulujących procesy handlowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.
Reklama

Jakie wyzwania czekają handel w następnych latach? - Pomijając nieprzewidywalne procesy legislacyjne, kierunek nakreślają trendy konsumenckie i technologie. Technologie z kolei determinują zmiany wymagań kompetencyjnych w stosunku do zatrudnionych w handlu. Konsument, w sferze produktowej, oczywiście poza nieustannym poszukiwaniem atrakcyjnej ceny, poszukuje produktów bio, eco, tradycyjnych, green etc. ogólnie określonych na rynkach europejskich jako organiczne - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Dodaje, że znaczna grupa konsumentów utożsamia tę cechę również z oznaczeniem ,,polskie’’, choć jest to oczywiście nieuprawnione stwierdzenie. - Dobre i zdrowe bo nasze jest często stosowanym przesłaniem w działaniach marketingowych. Udział produktów organicznych w sprzedaży systematycznie rośnie i jest już na tyle znaczący że mogą efektywnie funkcjonować samodzielne placówki handlowe oferujące tego typu żywność - dodaje.

Więcej na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum