Ten element łączy Polaków. 99 proc. z nas robi to przed świętami

Badanie dotyczące zakupów Polaków na Święta Bożego Narodzenia – artykułów żywnościowych i prezentów - przeprowadziła na panelu Ariadna w dniach 25-28 listopada 2022 roku firma Research Partner.
Prawie 40% badanych zadeklarowało, że kupi mniej produktów żywnościowych na Święta niż rok temu. Ale 34% kupi tyle samo produktów żywnościowych co na Święta 2021 roku, a kolejne 3% ankietowanych nawet więcej. Aż 17% nie ma zdania na ten temat.

Podobne wyniki otrzymano na pytanie o zakupy prezentów świątecznych. 36% Polaków twierdzi, że kupi ich mniej niż rok wcześniej, a 31% tyle samo. Jedynie 6% chce ich kupić więcej, a 20% nie ma zdania na ten temat.

Zakupy na świąteczny stół i pod choinkę
Podsumowując, badani odczuwają wysoką inflację i utratę siły nabywczej. Ponad 1/3 ankietowanych liczy się z ograniczeniami zakupów na świąteczny stół oraz pod choinkę.
Wprawdzie respondenci pomiędzy 18. i 24. rokiem życia deklarują, że ich zakupy - zarówno żywnościowe jak i prezenty - będą bardziej obfite, ale osoby po 45. roku życia znacznie częściej twierdzą, że dokonają mniejszych zakupów żywnościowych niż rok wcześniej (45% vs 39% dla całej populacji). A to właśnie ta grupa wiekowa stanowi ponad połowę naszego społeczeństwa.
Badanie zostało przeprowadzone przez Research Partner na Panelu Badawczym Ariadna w dniach 25-28 listopada 2022 roku, na ogólnopolskiej próbie 1052 osób w wieku 18+, dobranej według reprezentacji w populacji Polaków dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania.