Ten rok zmieni handel, a jaki był 2019? Przeglądamy raporty finansowe

Autor: MW, dlahandlu.pl 21 kwietnia 2020 09:47

Ten rok zmieni handel, a jaki był 2019? Przeglądamy raporty finansowe Prześwietlamy raporty finansowe, fot. Shutterstock

Rok 2019 to już odległa historia, zwłaszcza w obliczu pandemii koronawirusa, która będzie miała niebagatelny wpływ na tegoroczne wyniki detalistów. W oczekiwaniu na bieżące raporty, przypominamy ubiegłoroczne wyniki sieci handlowych.

Jeronimo Martins

Grupa Jeronimo Martins w 2019 r. osiągnęła sprzedaż na poziomie 18,6 mld euro (o 1,3 mld euro więcej niż w 2018 roku). Oznacza to wzrost rdr o 7,5 proc. (8,4 proc. przy stałych kursach wymiany). Wzrost LfL dla całej Grupy Jeronimo Martins wyniósł 5,3 proc. (6,9 proc. w samym IV kwartale).
W Polsce w sieci Biedronka sprzedaż w 2019 roku wzrosła o 7,9 proc., do 12,6 mld euro. W walucie lokalnej wzrost wyniósł 8,8 proc. Wzrost LfL wyniósł 5,8 proc., odzwierciedlając poprawę oferty i jakości zakupów. Biedronka zamknęła 2019 rok liczbą 3 002 lokalizacji, otwierając w tym roku 33 mniejsze sklepy w formacie mini i 95 regularnych sklepów (w sumie 102 placówki). W tym okresie firma przebudowała 252 sklepy.

Eurocash

Przychody Grupy Eurocash w 2019 r. przekroczyły 24,8 mld zł i były o 9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Grupa zanotowała wzrost sprzedaży zarówno w segmencie hurtowym, jak i detalicznym. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 79 mln zł.

W segmencie hurtowym Grupa Eurocash zanotowała wzrost sprzedaży o 6% do 18,7 mld zł. – Największy udział we wzroście sprzedaży w segmencie hurtowym w minionym roku miała sprzedaż wyrobów tytoniowych i produktów impulsowych, która była o 15 proc. wyższa niż rok wcześniej. Choć sprzedaż papierosów charakteryzuje się niską rentownością, EBITDA segmentu hurtowego również wyraźnie wzrosła rok do roku, co zawdzięczamy m.in. dobrym wynikom hurtowni Cash&Carry. Sprzedaż porównywalna (like-for-like) formatu Cash&Carry wzrosła w ubiegłym roku o 2,6 proc. – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

– Sprzedaż zewnętrzna zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie detalicznym w 2019 r. przekroczyła 5,9 mld zł, co oznacza wzrost o 19 proc. w porównaniu z 2018 r. – W czwartym kwartale 2019 r. zakończyliśmy integrację przejętych w poprzednich latach sieci supermarketów z Delikatesami Centrum. Od pierwszego kwartału tego roku wszystkie te sklepy zarządzane są już w ramach jednej struktury organizacyjnej, co powinno przełożyć się na dalszą poprawę efektywności. Sklepy Mila co prawda wciąż funkcjonują pod dotychczasową marką, jednak ich docelowy rebranding na Delikatesy Centrum będzie w zasadzie oznaczać już jedynie zmianę szyldu i nie będzie wiązać się ze znacznymi nakładami – zapowiedział Jacek Owczarek.


  • Owca 2020-04-27 11:22:09

    "Gościu", Ty powinieneś się trochę dokształcić. Oczywiście nie ma do Ciebie pretensji za Twój brak świadomości. Po prostu reprezentujesz ciemną masę konsumencką pasibrzuchów znad Wisły. Z wymienionych firm, jedynie Dino można określić mianem polskiej firmy - reszta to sieci zagraniczne albo tzw. "wilki w owczej skórze" (Eurocash portugalski ze swoimi franczyzami)

  • gosc 2020-04-23 10:21:57

    Zawsze przychodzi okres wlotów i upadków więc nic nowego. jestem za promocja polskich firm bo one w głównej mierze przyczyniają się do wzrostu budżetu państwowego i polepszenia naszego życia. Może markety zachodnie powinny być zredukowane,bo szkodzą naszemu rodzimemu handlowi.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6229
Ilość aktualnych ofert: 464118

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    4,62

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.