Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Tesco chce opłat od dostawców. Cel - walka z inflacją

Tesco dąży do zwiększenia stałych opłat otrzymywanych od dostawców w celu wsparcia promocji ich produktów. Detalista domaga się tak zwanych płatności „zwrotnej marży”, od których odszedł poprzedni dyrektor generalny, Dave Lewis.
Reklama

Tesco i reszta sektora spożywczego stają w obliczu presji inflacyjnej w całym łańcuchu dostaw - koszty towarów wciąż rosną, sytuację dodatkowo pogarsza wojna na Ukrainie. Nowa taktyka może pomóc Tesco zminimalizować inflację.

Tesco wraca do zwrotnej marży

Zwrotna marża była praktyką powszechnie stosowaną przez Tesco przed erą Dave'a Lewisa. Pod jego kierownictwem sieć skupiała się bardziej na codziennych niskich cenach niż na promocjach.

Detalista poinformował, że w ostatnich negocjacjach Tesco oferowało ruchomą skalę opłat za promocje, takie jak umieszczanie produktu na końcach gondoli lub znaczniki na półkach w przejściu.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum