Tesco: Dopiero nasze wejście do Internetu sprawiło, że zakupy żywności w sieci trafiły „pod strzechy”

- Flota samochodowa licząca ponad 150 pojazdów, 22 sklepy obsługujące internetowy serwis Ezakupy w 16 miastach, zaprojektowany do realizacji zamówień internetowych magazyn i 1000 przeszkolonych sprzedawców obsługujących, kompletujących i dostarczających zamówienia internetowe. To wszystko zostanie poddane próbie podczas zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. To będą pierwsze ‘internetowe' święta na taką skalę. Poszerzyliśmy sezonowy asortyment, a z naszej usługi mogą korzystać już miliony Polaków - mówi Mariusz Nowak, menedżer Działu Sprzedaży Internetowej Tesco Polska.
Obecnie blisko 27 proc. populacji Polski, czyli ok. 10 000 000 mln Polaków, znajduje się w zasięgu działania usługi Tesco Ezakupy. Jak pokazują badania prowadzone przez Tesco, w sklepie stacjonarnym zakupy zajmują konsumentom średnio około 58 minut, a w okresie przedświątecznym - z pewnością dłużej. Ezakupy mogą więc być dobrą alternatywą, by domową spiżarnię zapełnić przed świętami Bożego Narodzenia bez konieczności wychodzenia z domu.
W ciągu roku Tesco znacznie zwiększyło swój zasięg i możliwości logistyczne. Obecnie Ezakupy dostępne są dla ok. 27% mieszkańców Polski, co oznacza, że już co 4. gospodarstwo domowe w Polsce, w ponad 100 miastach i miasteczkach może zaopatrywać się z wykorzystaniem serwisu Tesco Ezakupy Internet. Codziennie samochody dostarczające zakupy pokonują w całej Polsce 24 000 km. Liczba ta stale rośnie, bo tuż przed świętami m.in. w Warszawie znacznie powiększono flotę samochodową, która dostarcza klientom zakupy do domów. Dziś, średnio co 20 sekund w ciągu dnia gdzieś w Polsce, do kolejnego klienta wyjeżdża samochód z zakupami od Tesco.