Tesco ma kłopoty przez reklamę wegańskiego burgera
Reklamy wegańskich burgerów Tesco „Plant Chef” zostały zakazane przez urząd ds. standardów reklamowych (ASA). Ustalono, że użyte w nich twierdzenia są „mylące”.

Raklamy Tesco wprowadzały w błąd?, fot. Shutterstock
Reklama
ASA zawyrokowało, że reklamy wprowadzały w błąd, ponieważ twierdziły, że hamburgery Plant Chef są lepsze dla środowiska niż ich mięsne odpowiedniki.
Tesco sugerowało, że kupowanie burgerów Plant Chef „pozytywnie wpłynie na środowisko”, a klienci mogą „zrobić swoje” dla planety, zamieniając zwykłe burgery na roślinne.
Brak dowodów na tezy Tesco
- Obniżyliśmy ceny dziesiątek naszych produktów Plant Chef, ponieważ niewielka zamiana może zmienić naszą planetę – głosiły reklamy.
- Spodziewaliśmy się, że zobaczymy dowody, popierające tę tezę, np. porównanie pełnego cyklu życia burgera Plant Chef w porównaniu z burgerem mięsnym. Nic takiego nie miało jednak miejsca - podał urząd ds. standardów reklamowych.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Reklama