Tesco modyfikuje politykę cenową w brytyjskich sklepach

Program Brand Guarantee oferował klientom dopasowanie ceny do określonych produktów markowych. Jeśli klient kupował 10 lub więcej markowych produktów, system zapewniał natychmiastowy zwrot pieniędzy, jeśli produkty te były tańsze w sklepach Asda, Morrisons lub Sainsbury's. Kupujący odbierał zwrot w kasie.
Jak tłumaczy Tesco, refundacja ceny dotyczy obecnie mniej niż jednej na osiem transakcji. Jednocześnie większość klientów deklaruje, że zamiast tego wolałaby niższe ceny za codzienne zakupy.
- W ostatnim miesiącu obniżyliśmy cenę ponad 260 produktów codziennego użytku, a oszczędności wynoszą od 10% do 50%. Dzisiaj zobowiązujemy się do cięcia kilkudziesięciu bardziej popularnych produktów, które zostaną wprowadzone w sklepach w ciągu najbliższych dwóch tygodni – informuje spółka.
- Od momentu uruchomienia programu Brand Guarantee w 2015 r. inwestujemy w prostsze, niższe codzienne ceny. W rezultacie program jest dziś znacznie mniej istotny dla naszych klientów. Wycofujemy go, ponieważ koncentrujemy się na oferowaniu klientom jeszcze bardziej prostego stosunku jakości do ceny na półce – mówi Alessandra Bellini, dyrektor ds. Obsługi klienta Tesco.