Tesco może być zmuszone do obniżki cen

Wyniki za trzeci kwartał mają zostać opublikowane w środę. Analitycy spodziewają się, że sprzedaż like-for-like na brytyjskim rynku znów powróci do spadków, który wyniesie 1,5 proc. po tym jak w poprzednich trzech miesiącach grupie udało się wyhamować spadki.
Prezes Philip Clarke może stanąć w obliczu trudnych pytań co do jego planu ożywienia handlu o wartości miliarda funtów, w momencie gdy grupa wkracza okres świątecznej sprzedaży. Niektórzy inwestorzy sygnalizowali już niezadowolenie z zespołu zarządzającego siecią, po publikacji wyników za pierwsze półrocze.
W obliczu nasilającej się konkurencji ze strony dyskontów, Tesco zintensyfikowało swoją działalność promocyjną w ostatnich miesiącach oferując klientom hojne kupony promocyjne. Analitycy sygnalizują jednak, że Tesco może być zmuszone do obniżki cen, aby uniknąć słabego popytu w okresie przedświątecznym.