Tesco na wojennej ścieżce z Heinz

Amerykański producent keczupu wstrzymał nowe dostawy do Tesco. W niektórych sklepach sieci skończyły się już produkty tej marki. Próżno ich szukać także w sklepie internetowym Tesco.
Rzecznik Tesco powiedział: „Wraz z rosnącą presją na budżety gospodarstw domowych, teraz bardziej niż kiedykolwiek jesteśmy odpowiedzialni za zapewnienie klientom najlepszej możliwej wartości i nie będziemy przerzucać nieuzasadnionych podwyżek cen na naszych klientów."
Firma Kraft Heinz powiedziała, że współpracuje z Tesco, aby „rozwiązać sytuację tak szybko, jak to możliwe” i jest pewna pozytywnego rozwiązania tego konfliktu.
Przypomnijmy, koszty produkcji Kraft Heinz wzrosły w ciągu ostatnich 6 miesięcy kilku krotnie . Największy wpływ na to miał wzrost cen: energii (prądu i gazu) – nawet do 800%, surowców (pomidory, oleje, mięso, fasola) - 30-70%, opakowań (szkło, metal i karton) – 40-80% .