PARTNER PORTALU

Tesco Polska ograniczyło ilość zmarnowanej żywności o 33 proc. rdr.

Autor: dlahandlu.pl 10 maja 2018 09:37

Zgodnie z zestawieniem za miniony rok finansowy, Tesco zmniejszyło ilość wyrzucanej żywności o 33% rdr., jednocześnie przekazując 2 245 ton niesprzedanych pełnowartościowych nadwyżek żywności Bankom Żywności, Caritas Polska i lokalnym organizacjom charytatywnym.

W roku finansowym 2017/18 Tesco Polska sprzedało 1 097 610 ton żywności, z czego 12 377 ton nie zostało sprzedanych konsumentom (nadwyżki żywności). Wskaźnik ten zawiera żywność, która nie jest bezpieczna do spożycia przez ludzi, żywność nadającą się do spożycia i przekazaną oraz produkty przeznaczone na karmę dla zwierząt, a także odpady żywnościowe, które podlegają utylizacji.

W porównaniu do poprzedniego roku, ilość zmarnowanej żywności (nadwyżka minus darowizny i
pasza dla zwierząt) w Polsce zmniejszyła się o 33%, z 15 229 ton do 10 129 ton. W tym samym czasie Tesco Polska przekazało o 39% więcej nadwyżek żywności do organizacji charytatywnych w
porównaniu do poprzedniego roku. Z 4 448 ton niesprzedanych nadwyżek żywności nadających się
do spożycia przez ludzi 2 245 ton zostało przekazanych do Banków Żywności, Caritas Polska oraz
lokalnych organizacji charytatywnych, co oznacza, że w Polsce przekazano 50% nadwyżek nadającej
się do spożycia żywności.
" Mamy nadzieję, iż do naszej inicjatywy związanej z pełną transparentnością w obszarze strat żywności przyłączą się także inni detaliści i firmy spożywcze” – powiedział Martin
Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.
W minionym roku Tesco w regionie Europy Środkowej usprawniło procesy prognozowania ilości i
zamawiania towarów, aby lepiej zarządzać produktami przy uwzględnieniu ich terminów przydatności
do spożycia. Pozwoliło to na zmniejszenie o 15% niesprzedanych nadwyżek żywności.
Całkowita ilość marnowanej żywności w sklepach i centrach dystrybucji Tesco w Europie Środkowej
zmniejszyła się z 54 102 ton w roku 2016/17 do 38 054 ton w roku 2017/18, co oznacza redukcję o
30%. Łącznie Tesco przekazało 10 639 ton swoich niesprzedanych nadwyżek żywności na rynku
czeskim, węgierskim, polskim i słowackim, co stanowi odpowiednik ponad 25 milionów posiłków
przekazanych potrzebującym.
Obecnie, w Europie Środkowej ponad 600 sklepów Tesco przekazuje nadwyżki żywności
organizacjom charytatywnym. W Polsce ponad 270 sklepów przekazuje nadwyżki potrzebującym za
pośrednictwem Polskiej Federacji Banków Żywności, Caritas Polska i lokalnych organizacji
pomocowych. Celem Tesco jest, aby do 2020 r. wszystkie sklepy w Europie Środkowej były gotowe
przekazywać nadwyżki żywności organizacjom charytatywnym.
W ubiegłym roku Tesco wprowadziło także linię Perfectly Imperfect, czyli warzywa i owoce o
nieregularnych kształtach czy nieperfekcyjnym wyglądzie, tym samym pomagając w zmniejszaniu
strat żywności bezpośrednio u jej producentów. Tesco współpracuje również ze swoimi dostawcami
w zakresie skutecznej dystrybucji nadwyżek w czasie plonów.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9508
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.