Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Tesco Polska z 1-proc. spadkiem sprzedaży LfL

Tesco podało wyniki finansowe za okres 26 tygodni kończący się 26 sierpnia. W tym czasie sprzedaż całej grupy (z włączeniem VAT) wyniosła 34,012 mld funtów, co oznacza spadek o 4,4 proc. przy zmiennym kursie wymiany i 2 proc. przy stałym kursie. Sprzedaż w Wielkiej Brytanii wyniosła 23,56 mld funtów (spadek o 2,6 proc.), w Azji 5,078 mld funtów (spadek o 8,4 proc.), w Europie 4,847 mld funtów (spadek o 9,3 proc.). Zysk handlowy to 937 mln funtów (spadek aż o 41 proc. przy zmiennym kursie).
Reklama

Zysk handlowy w Wielkiej Brytanii spadł o 55,9 proc. do 499 mln funtów, w Azji o 17,2 proc. do 260 mln funtów, zaś w Europie wzrósł o 38,2 proc. do 76 mln funtów. 

Na inwestycje przeznaczono w tym czasie 1 mld funtów, co oznacza spadek o 20,4 proc. Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 112 mln funtów, co oznacza spadek o 91,9 proc.

- Tesco w Polsce utrzymało swój udział w rynku przy bardzo konkurencyjnym otoczeniu handlowym. Wydajność firmy w drugim kwartale spadła ze względu na pogarszające się nastroje konsumentów ze względu na sankcje rosyjskie dotyczące importu z Polski. Wyniki Grupy na Węgrzech i w Czechach wspierane są przez silny rozwój marki odzieżowej F&F - komentuje Tesco. Firma ogranicza wydatki inwestycyjne w regionie i na terenie Turcji oraz w Polsce uruchomiła 18,tys. mkw. nowej powierzchni handlowej. W tym samym czasie podobna powierzchnia została zamknięta ze względu na niezadawalające wyniki handlowe.

Jeśli chodzi o wyniki poszczególnych państw z wyłączeniem paliw i włączeniem podatku sytuacja wygląda następująco: Polska - pierwszy kwartał roku finansowego 2014/2015 to wzrost o 0,5 proc. , drugi kwartał spadek o 2,4 proc., połowa roku daje spadek o 1 proc.; Czechy - połowa roku to wzrost o 1,5 proc., Węgry - wzrost o 1 proc., Słowacja spadek aż o 5,2 proc. Irlandia - spadek o 6,4 proc. a Turcja wzrost o 3,5 proc. Wielka Brytania zanotowała spadek o 4,6 proc.

Biuro Prasowe Tesco Polska podało, że Polsce w ciągu ostatniego półrocza uruchomiono odnowione stoiska z ofertą przemysłową i elektroniczną w 24 sklepach. Zakończono też przebudowę 160 stoisk z artykułami dla dzieci. W pierwszym półroczu wprowadzono także 185 nowych linii marek własnych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.