Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Tesco rusza z programem skierowanym dla swoich pracownic

W Polsce Tesco zatrudnia 11 tys. osób z czego ponad 75 proc. stanowią kobiety. Sieć handlowa rusza z serią spotkań Sieć Kobiet, na których będą omawiane tematy ważne dla kobiet w Tesco.
Reklama

– Można powiedzieć, że Tesco to kobieca organizacja, bo większość naszych pracowników to właśnie kobiety. To dla nich startujemy z Siecią Kobiet. Chcieliśmy zbudować przestrzeń do komunikacji, która sprawi, że ich głos będzie słyszalny. Zeszłoroczne rozmowy z wybranymi grupami kobiet pokazały, że istnieje duża potrzeba stworzenia takiej płaszczyzny komunikacji, która umożliwi rozmowę o możliwościach zawodowych, rozwoju, ambicjach, ale także barierach – skomentowała Joanna Lenartowicz, menadżer personalny Tesco w Polsce.

Tesco zapewnia, że dba o równość płac wśród swoich pracowników. 82% pracowników to kobiety, i liczba ta dotyczy zarówno biura, jak i sklepów. Sieć podkreśla, że od okresu ciąży do powrotu do pracy i poza nią zapewnia kobietom dodatkową opiekę. Firma zapewnia elastyczne warunki pracy, w tym umowy o pracę w niepełnym wymiarze godzin, dodatkowy dzień wolny w pierwszym dniu szkoły dla rodziców pierwszoklasistów, opiekę dzienną, pracę zdalną dla pracowników centrali lub elastyczny grafik.

– Za pośrednictwem Sieci Kobiet nasze koleżanki mogą podzielić się z nami swoimi doświadczeniami, wątpliwościami i innymi kwestiami, które mają dla nich znaczenie. Tam mogą również prosić o poradę czy wsparcie, także w zakresie rozwoju zawodowego. Wiem, co znaczą obawy o to, jak jesteśmy postrzegane, gdy potrzebujemy wyjść trochę wcześniej z powodu choroby dziecka lub sprawy rodzinnej. To tylko jeden z tematów, które chcemy poruszyć podczas regularnych spotkań – mówi Joanna Lenartowicz.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (11)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum