Tesco rzuca rękawicę Lidlowi i Aldiemu. Uruchomi sieć sklepów dyskontowych
Grupa Tesco, największy detaliczny sprzedawca w Wielkiej Brytanii, planuje rozwinąć na rodzimym rynku sieć sklepów z ofertą o obniżonej cenie, aby przeciwstawić się silnemu wzrostowi swoich rywali – siociom Lidl i ALdi – informuje Reuters, za "Sunday Times".

fot. Shutterstock
Reklama
Jak podaje gazeta, Tesco ma rozwinąć oddzielną markę, która byłaby dopasowana do niemieckich konkurentów, oferując produkty po cenie niższej niż w jego głównych sklepach. Tesco nie skomentowało na razie tych informacji.
Dane z grupy badawczej Kantar Worldpanel z ubiegłego tygodnia pokazały, że sprzedaż w Tesco wzrosła o 2,6 procent w ciągu ostatnich 12 tygodni, ale wszystkie cztery największe sieci w Wielkiej Brytanii straciły udział w rynku na korzyść Aldi i Lidla.
Tesco ma 28 procent udziału w brytyjskim rynku spożywczym. Sprzedaż Aldi wzrosła o 16,2 proc., a Lidl o 16,3 proc., zwiększając udział w rynku odpowiednio do 6,9 proc. i 5 proc.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Reklama