Tesco: Silny wzrost LfL na rodzimym rynku i spadek w Europie Środkowej

Jak podało Tesco, w okresie od 13 tygodni zakończonych 26 maja 2018 r., łączna sprzedaż przy stałych kursach wymiany walut wzrosła także o 1,8 proc., a przy aktualnych kursach wymiany sprzedaż wzrosła o 2,3 proc.
Z kolei w Europie Środkowo-Wschodniej, sprzedaż przy stałych kursach wymiany walut spadła o 2,9 proc., zaś przy aktualnych kursach – wzrosła o 0,7 proc.
Sieć przyznaje, że jedną z przyczyn wzrostu na rodzimym rynku były synergie po przejęciu spółki Booker. - Sprzedaż typu like-for-like na rynku Wielkiej Brytanii i Republiki Irlandii wzrosła o 3,5 proc., dzięki temu, że wciąż ulepszamy naszą ofertę dla klientów i uzyskujemy dostęp do nowych możliwości wzrostu dzięki spółce Booker – informuje Tesco w raporcie kwartalnym.
Sieć gorzej radzi sobie w Europie Środkowo-Wschodniej i w Azji.
- Pomimo dobrych podstawowych wyników w Europie Środkowej, wzrostu sprzedaży świeżej żywności i poprawie wyników na Węgrzech, ogólna sprzedaż like-for-like spadła o 1 proc., ze względu na wpływ zmian regulacyjnych. W Polsce zmiany związane z handlem w niedziele doprowadziły do spadku liczby dni handlowych o sześć, natomiast na Słowacji zmiany godzin otwarcia sklepów w czasie świąt spowodowały cztery dni przerwy. Łącznie wpłynęło to na sprzedaż w regionie in minus, o około 1-1,5 proc. – czytamy w komunikacie Tesco.