Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Tesco: W Polsce zmniejszyliśmy ilość plastiku o 113 ton

W Europie Środkowej od lutego 2019 roku sieć Tesco zmniejszyła ilość plastiku o 454 tony (88 proc.), w tym o 113 ton w samej Polsce (o 94 proc.) Detalista nie zamierza rezygnować z dalszych działań w tym obszarze.
Reklama

W ciągu ostatnich 18 miesięcy przedstawiciele Tesco wraz z dostawcami pracowali nad nowymi projektami opakowań dla różnych produktów marki własnej.

Spośród wprowadzonych zmian, najbardziej zauważalne są te dotyczące opakowań owoców i warzyw, zawierających w składzie polistyren i PVC. Zostały one zastąpione materiałami PET, PE i polietylenem. Decyzja ta pozwala zmniejszyć ilość  trudnych do przetworzenia materiałów w opakowaniach owoców i warzyw o ponad 65 ton rocznie.

Modyfikacja opakowań napojów energetycznych, w których wymieniono folię PVC na LDPE, przekłada się na wyeliminowanie 5 ton nieodzyskiwalnych odpadów. Podobne zmiany wprowadzone w opakowaniach z kategorii artykułów nabiałowych, piekarniczych i cukierniczych pozwoliły na zastąpienie 143 ton trudnych do przetworzenia materiałów.

W Polsce wyeliminowano 113 ton materiałów zakwalifikowanych do kategorii czerwonej, a więc nienadających się lub trudnych do recyklingu. Tym samym ich liczba została ograniczona aż o 94 proc.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum