Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Tesco wyjdzie z kryzysu? Sieć poprawia wyniki sprzedaży

W okresie 12 tygodni do 1 marca 2015 r., sieć Tesco wyróżniała się na rynku brytyjskim na tle pozostałych firm handlowych z tzw. "wielkiej czwórki". Jak wynika z badania Kantar Worldpanel, sprzedaż grupy Tesco na rodzimym rynku wzrosła o 1,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem przed rokiem - informuje Kam City.
Reklama
Pozostałe trzy największe sieci w Wielkiej Brytanii zanotowały w omawianym okresie spadki sprzedaży. W przypadku sieci Morrisons wynik pogorszył się o 0,4 proc., sprzedaż Sainsbury's zmalała o 0,5 proc., a w przypadku Asda spadek sięgnął aż 2,1 proc.

Zdecydowanie więcej powodów do zadowolenia mieli w okresie ostatnich kilku tygodni menedżerowie dyskontowych sieci Aldi i Lidl. W przypadku Aldiego sprzedaż w omawianym okresie wzrosła aż o 19,3 proc., natomiast Lidl poprawił swoje wyniki o 13,6 proc.

Kantar Worldpanel bada również udziały poszczególnych sieci w całym brytyjskim handlu detalicznym. Udziały Tesco w rodzimym dla tej sieci rynku względem ubiegłego roku zmalały jedynie o 0,1 pkt. proc. i wyniosły 28,8 proc. Na drugim miejscu znalazła się sieć Asda (17,5 proc. udziałów w rynku), a podium zamknęła sieć Sainsbury's (17 proc.). Udziały Morrisons w handlu detalicznym w Wielkiej Brytanii wyniosły 11,1 proc. Tymczasem łączny udział w rynku dwóch głównych dyskontowych sieci, czyli Aldiego i Lidla, pomimo ich szybkiego wzrostu wciąż nie przekracza łącznie 7,5 proc.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.