Tesco wywiera presję na dostawcach, by móc konkurować z dyskontami

Autor: dlahandlu.pl 6 lipca 2020 09:35

Tesco wywiera presję na dostawcach, by móc konkurować z dyskontami Tesco nie chce pozostać w tyle na rodzimym rynku, fot. Shutterstock

Tesco prosiło swoich dostawców o akceptację rabatów w wysokości do 50 procent - donosi "The Sunday Times". W ten sposób Tesco chce uzyskać możliwość obniżania cen, by dogonić dyskontowych konkurentów.

Tesco zobowiązało się do wyrównania cen z ofertą Aldi na 500 produktów, po tym, jak sieci udało się  "uszczknąć" część rynkowych udziałów dyskontera po raz pierwszy od 10 lat.

Tymczasem Aldi i inny niemiecki dyskont, Lidl, prawdopodobnie znów obniżą ceny. Tesco nie chce pozostać w tyle, stąd propozycja złożona dostawcom. Jeden z nich określił ją jako „szczerze obraźliwą”.

Tymczasem Tesco, którym kieruje ustępujący dyrektor generalny Dave Lewis, zapowiedziało, że jest zaangażowane w "otwarte i uczciwe relacje z dostawcami".

Twarda postawa Tesco częściowo odzwierciedla wysiłek uniknięcia błędów ostatniej recesji, gdy niechęć do obniżania cen stawiała na czele na rodzimym rynku Aldiego i Lidla .

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6471
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,89

  • Śr

    3,49

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.