Tesco z dużym wzrostem sprzedaży w Irlandii
Pomimo bardzo konkurencyjnego otoczenia handlowego wszystkie największe irlandzkie sieci detaliczne odnotowały wzrost sprzedaży po raz szósty z rzędu – wynika z danych Kantar Worldpanel za 12 tygodni zakończonych 12 sierpnia 2018 r. Najszybciej rosło Tesco, o 4,8 proc. – informuje Kamcity.com.
- Chociaż sprzedawcy detaliczni nadal walczą o udział w rynku, wszyscy skorzystali ze wzrostu wydatków konsumenckich – mówi Douglas Faughnan, z Kantar Worldpanel.
- Segment alkoholu nadal się rozwija - ogólna sprzedaż piwa, wina i cydru wzrosła o 10%. Sprzedaż lodów wzrosła o jedną trzecią w porównaniu z ubiegłym rokiem, co oznacza równowartość dodatkowych 10 milionów euro. Sprzedaż napojów bezalkoholowych wzrosła o 13 proc. – dodał.
Przeczytaj także:
Po raz siódmy z rzędu Tesco było najszybciej rozwijającym się irlandzkim detalistą, sprzedaż sieci wzrosła o 4,8 proc. w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. Tesco jest jedynym z trzech największych detalistów, którzy odnotowują dalszy spadek średniej ceny w sklepie, jednak to zjawisko zostało zrekompensowane przez zwiększone wydatki - średnio klienci w tym okresie wydali dodatkowe 21 euro, ponieważ odwiedzali sklep spożywczy bardziej regularnie i kupowali za każdym razem więcej produktów.
Liderem rynku w Irlandii jest Tesco, z udziałem na poziomie 22,4 proc. (rok temu 21,9 proc.). Drugie miejsce zajmuje SuperValu, z udziałem 22,0 proc. (rok temu był to ten sam poziom) i wzrostem sprzedaży o 2,4 proc.
Przeczytaj także:
Trzeci gracz Dunnes ma 20,9 proc. (sprzedaż wzrosła o 1,9 proc.), a czwarty Lidl 11,9 proc. (wzrost również o 1,9 proc.). Aldi zajmuje piąta pozycje z udziałem na poziomie 11,5 proc. (wzrost sprzedaży wyniósł 2,9 proc.)
Aldi był jedynym sklepem spożywczym, który doświadczył znacznego wzrostu liczby kupujących, przyciągając dodatkowe 40 000 klientów. Sieć odnotowała wzrost sprzedaży dzięki wsparciu kampanii "Swap and Save".


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 10:23 Jarosław Baran prezesem Orlen China
- 10:23 Towary ekologiczne kupujemy na bazarach i w dyskontach
- 10:18 Primark otworzy sklep w Katowicach ... w 2023 roku
- 10:12 Aldi w kolejnych warszawskich dzielnicach
- 10:06 Grupa CDRL - słaba sprzedaż w sklepach stacjonarnych, rekordy w e-commerce
- 09:53 Polacy zaczynają mocno oszczędzać na zakupach, głównie na słodyczach, odzieży...
- 09:43 Kary dla restauratorów przyjmujących klientów
- 09:34 Topaz spogląda w stronę HoReCa - sieć otwiera pierwszy sklep typu cash&carry
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
CCC zawiązuje grupę podatkową
- 1 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 2 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 5 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.