PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Tesco: Zmniejszenie powierzchni sprzedażowej i uproszczenie oferty pomogło w walce z marnowaniem żywności

Autor: dlahandlu.pl 24 września 2020 12:49

Nowy raport roczny koalicji zrzeszającej przedsiębiorstwa z branży spożywczej Champions 12.3, pokazuje, że na 10 lat przed założonym terminem osiągnięcia celu 12.3 do 2030 roku – redukcji ilości marnowanej żywności o ponad połowę, świat daleki jest od jego realizacji.

Tesco wskazuje, że podejście „Target-Measure– Act” pozwala na realną walkę z marnowaniem żywności. Rozpoczęliśmy nasze działania od usprawnienia procesów operacyjnych, m.in. zmniejszenia przestrzeni sprzedażowej, uproszczenia ofert, poprawy dokładności systemów prognozowania, zamawiania i obniżania cen. Ulepszyliśmy także proces zarządzania nadwyżkami żywności, poprzez programy redystrybucji żywności, by dać produktom „drugie życie”. 773 sklepy w całej Europie Środkowej przekazują obecnie nadwyżki, m.in. Bankom Żywności oraz innym partnerom, którzy wspierają potrzebujących. Jeśli produkty nie są już bezpieczne do spożycia przez ludzi, przekazujemy je na paszę dla zwierząt. - mówi Daria Kulińska, dyrektorka komunikacji Tesco Polska. 

Od roku 2016/17, Tesco globalnie zredukowało poziom marnowania żywności o 66%. Porównując te dane z całkowitą sprzedażą żywności, zmniejszono skalę marnowania o 58%, co oznacza, że tylko 0,69% żywności, która sprzedawana jest w Tesco, przeznaczana jest do utylizacji. W Polsce Tesco znacząco zbliżyło się do celu i do tej pory zredukowało ilość marnowanego jedzenia o 43%.
Jednocześnie pięciu kluczowych dostawców marek własnych Tesco w Europie Środkowej po raz pierwszy publikuje dane, dotyczące zmarnowanej żywności. ABP, AM FRESH, Brop Slovakia, G's i Hilton Foods Polska przyjęło podejście „Target-Measure-Act”, które Tesco stosuje od 2016 roku.
W wyniku wspólnych działań z 234 008 ton przetworzonych produktów tylko 1,5 %, czyli 3429 ton żywności, zmarnowano. Tesco, we współpracy z dostawcami, wciąż szuka nowych rozwiązań, które wpłyną na ograniczenie marnotrawienia żywności.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7983

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,49

  • Śr

    2,38

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.