Tesco znacząco poprawia wyniki w Polsce, chociaż nadal na minusie

W rozbiciu na poszczególne kraje europejskie sprzedaż LfL (zwyłączeniem paliw) w trzecim kwartale wygląda następująco: Czechy - spadek o 4,9 proc.(5 proc. w drugim kwartale), Węgry - 1,3 proc.(0,4 proc. w drugim kwarale), Polska - 0,7 proc.(4,5 proc. w drugim kwartale), Słowacja - 5,7 proc.(4,4 proc. w II kw.), Turcja - 3,5 proc. (10,7 proc. w II kw.), Irlandia - 8,1 proc.(4,4 proc. w II kw.).
Firma wyjaśnia, że w Polsce po decyzji o zainwestowaniu w ofertę w pierwszej połowie roku sprzedaż znacznie wzrosła pomimo zwiększonej aktywności konkurencji.
Przypomnijmy, wyniki Tesco za okres 26 tygodni kończący się 24 sierpnia 2013 r. (I półrocze roku podatkowego 2013/2014) przedstawiały się następująco: zysk z działalności handlowej wyniósł 1,6 mld funtów (spadek o 7,6 proc. przy aktualnym kursie wymiany); w Wielkiej Brytanii zyk na działalności handlowej wyniósł 1,131 mln funtów (wzrost o 1,5 proc.), a w Europie (z wyłączeniem Wielkiej Brytanii) - 33 mln funtów (spadek aż o 67,8 proc.).