PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Tesco zyskuje na sprzedaży kwiatów i będzie inwestować w ten asortyment

Autor: portalspozywczy.pl 8 września 2010 14:44

Hipermarkety i supermarkety chwalą się rekordami sprzedaży i coraz bogatszym asortymentem. Przez brak czasu i chęć kupienia wszystkiego "pod jednym dachem" coraz częściej klienci zamieniają np. kwiaciarnię na hipermarket.

Badania, jakie firma 4P Research Mix przeprowadziła dla sieci sklepów Tesco, pokazują, że średni czas, jaki Polacy poświęcają na duże zakupy skrócił się w ciągu trzech lat o 12 minut. Równocześnie, w hipermarketach coraz częściej kupujemy produkty nie zawsze kojarzone z tym typem sklepu - wśród najszybciej rosnących kategorii produktów są m.in. leki, produkty optyczne czy też kwiaty.

Sama sieć Tesco chwali się wzrostami sprzedaży kwiatów o kilkadziesiąt procent rok do roku. Szczególnie chętnie kwiaty w supermarketach wybieramy przy okazji typowych, „kwietnych" okazji. - W tegoroczny Dzień Matki klienci kupili niemal 3 razy więcej kwiatów ciętych i o 80 proc. więcej kwiatów doniczkowych w porównaniu z rokiem 2009 - mówi Michał Sikora z biura prasowego Tesco Polska. Klienci wiedzą już, że supermarket może oferować świeże, dobrej jakości, a przede wszystkim - tanie kwiaty. Będziemy inwestować ten asortyment. Za kilka dni w sklepach sieci ma pojawić się nowa, poszerzona oferta bukietów.

Specjalistyczne sklepy z kwiatami to jedna z bardziej rozdrobnionych branż na polskim rynku. Udziały rynkowe hipermarketów cały czas nie są wielkie, ale dalszy ich dynamiczny wzrost oznaczał będzie jedno - znaczne obniżki cen w tradycyjnych kwiaciarniach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7704

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    4,61

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.