Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Textilmarket w 2019 roku zamknie w sumie 61 sklepów

Optymalizacja oferty i zapasu, wzrost sprzedaży/mkw. i znacząca redukcja kosztów - to czeka sieć sklepów Textilmarket. Zarząd przedstawił niedawno założenia planu restrukturyzacyjnego i planach firmy na najbliższe miesiące. - Skupiamy się na handlu – mówi dla PropertyNews.pl Tomasz Waligórski, prezes zarządu TXM S.A. w restrukturyzacji.
Reklama

Spółka zamierza kontynuować serię zamknięć nierentownych placówek. Od początku 2018 r. do końca marca 2020 r. TXM S.A. w restrukturyzacji planuje zamknąć łącznie ok. 85 sklepów.

- Są i będą to głównie placówki w lokalizacjach o dużych kosztach najmu – to kluczowy czynnik, który bierzemy pod uwagę – mówi Tomasz Waligórski, prezes zarządu TXM S.A. w restrukturyzacji. - Co kwartał analizujemy rentowność sklepów i wyciągamy wnioski.

Na koniec sierpnia br. pod marką Textilmarket działało 291 sklepów o łącznej powierzchni 72 396 mkw. Zgodnie z realizowaną strategią, w ciągu całego 2019 r. sieć ma się zmniejszyć o 61 placówek, a do marca 2020 roku zamkniętych zostanie jeszcze 17 sklepów.

Nie oznacza to jednak, że marka Textilmarket będzie występować rzadziej w dużych miastach, gdzie koszty najmu powierzchni handlowej są najwyższe. - Przyglądamy się wszystkim lokalizacjom, również tym w mniejszych miastach, gdzie jesteśmy obecni w nowych obiektach, w których koszt najmu metra kwadratowego jest relatywnie wyższy niż w starszych budynkach – mówi prezes spółki. - Analizujemy wszystkie umowy, negocjujemy warunki najmu. Zapowiedzi zbliżającego się kryzysu są w wielu przypadkach elementem działającym na naszą korzyść – dodaje.

TXM zapowiada również zmniejszenie metrażu placówek. Przypomnijmy, na przełomie 2015/2016 strategia spółki zakładała powiększanie powierzchni sklepów średnio do ok. 450 mkw. - Dziś, zakładamy, że sklep liczący do 300 mkw. jest dla nas optymalny – mówi Tomasz Waligórski.

Kolejnymi elementami zmian jest optymalizacja oferty i redukcja kosztów. - Chcemy zwiększyć sprzedaż z metra kwadratowego poprzez rozwój silnych kategorii produktowych i rezygnacji lub zmniejszenia zaangażowania w kategoriach o niskiej rotacji zapasu. Wracamy do filozofii dyskontowej – wyjaśnia prezes TXM S.A. w restrukturyzacji.

Redukcja kosztów obejmować będzie m.in. dopasowanie liczby pracowników w każdym sklepie, podniesienie efektywności procesów w magazynie, stałe negocjacje mające na celu zmniejszenie poziomu czynszów w placówkach i ograniczenie kosztów operacyjnych do niezbędnego minimum.

Nowa strategia zakłada również intensywne zmiany w komunikacji w sklepie i z klientem oraz dalszy rozwój e-commerce. - To kanał, któremu poświęcimy dużo więcej uwagi niż dotychczas ze względu na sukcesywne mocne dwucyfrowe wzrosty miesiąc do miesiąca – zapowiada Tomasz Waligórski.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.