Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Textilmarket w 2019 roku zamknie w sumie 61 sklepów

Optymalizacja oferty i zapasu, wzrost sprzedaży/mkw. i znacząca redukcja kosztów - to czeka sieć sklepów Textilmarket. Zarząd przedstawił niedawno założenia planu restrukturyzacyjnego i planach firmy na najbliższe miesiące. - Skupiamy się na handlu – mówi dla PropertyNews.pl Tomasz Waligórski, prezes zarządu TXM S.A. w restrukturyzacji.
Reklama

Spółka zamierza kontynuować serię zamknięć nierentownych placówek. Od początku 2018 r. do końca marca 2020 r. TXM S.A. w restrukturyzacji planuje zamknąć łącznie ok. 85 sklepów.

- Są i będą to głównie placówki w lokalizacjach o dużych kosztach najmu – to kluczowy czynnik, który bierzemy pod uwagę – mówi Tomasz Waligórski, prezes zarządu TXM S.A. w restrukturyzacji. - Co kwartał analizujemy rentowność sklepów i wyciągamy wnioski.

Na koniec sierpnia br. pod marką Textilmarket działało 291 sklepów o łącznej powierzchni 72 396 mkw. Zgodnie z realizowaną strategią, w ciągu całego 2019 r. sieć ma się zmniejszyć o 61 placówek, a do marca 2020 roku zamkniętych zostanie jeszcze 17 sklepów.

Nie oznacza to jednak, że marka Textilmarket będzie występować rzadziej w dużych miastach, gdzie koszty najmu powierzchni handlowej są najwyższe. - Przyglądamy się wszystkim lokalizacjom, również tym w mniejszych miastach, gdzie jesteśmy obecni w nowych obiektach, w których koszt najmu metra kwadratowego jest relatywnie wyższy niż w starszych budynkach – mówi prezes spółki. - Analizujemy wszystkie umowy, negocjujemy warunki najmu. Zapowiedzi zbliżającego się kryzysu są w wielu przypadkach elementem działającym na naszą korzyść – dodaje.

TXM zapowiada również zmniejszenie metrażu placówek. Przypomnijmy, na przełomie 2015/2016 strategia spółki zakładała powiększanie powierzchni sklepów średnio do ok. 450 mkw. - Dziś, zakładamy, że sklep liczący do 300 mkw. jest dla nas optymalny – mówi Tomasz Waligórski.

Kolejnymi elementami zmian jest optymalizacja oferty i redukcja kosztów. - Chcemy zwiększyć sprzedaż z metra kwadratowego poprzez rozwój silnych kategorii produktowych i rezygnacji lub zmniejszenia zaangażowania w kategoriach o niskiej rotacji zapasu. Wracamy do filozofii dyskontowej – wyjaśnia prezes TXM S.A. w restrukturyzacji.

Redukcja kosztów obejmować będzie m.in. dopasowanie liczby pracowników w każdym sklepie, podniesienie efektywności procesów w magazynie, stałe negocjacje mające na celu zmniejszenie poziomu czynszów w placówkach i ograniczenie kosztów operacyjnych do niezbędnego minimum.

Nowa strategia zakłada również intensywne zmiany w komunikacji w sklepie i z klientem oraz dalszy rozwój e-commerce. - To kanał, któremu poświęcimy dużo więcej uwagi niż dotychczas ze względu na sukcesywne mocne dwucyfrowe wzrosty miesiąc do miesiąca – zapowiada Tomasz Waligórski.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum