TNS: Im krócej przy półce, tym więcej w koszyku

Im szybciej nabywca będzie mógł zlokalizować interesujące go produkty (segment produktowy, markę itp.) na półce i przejść do procesu selekcji (czyli świadomego już wyboru w ramach interesującego go repertuaru), tym większa szansa na zrealizowanie zakupu, a także na wyższą wartość koszyka. Shopper ma wtedy więcej czasu na analizę ofert promocyjnych, dostrzeżenie materiałów POS - słowem, na analizę różnych propozycji na półce.
Jednocześnie krótszy czas spędzony przy półce i mniej wysiłku włożonego w proces poszukiwania przekładają się na wzrost satysfakcji nabywcy, dla którego zakupy stają się łatwiejsze i przyjemniejsze. Poszukiwanie jest bowiem procesem negatywnym.
- Dla zdecydowanej większości shopperów kupujących w sposób impulsowy (nieplanujących w ogóle nabycia produktu z danej kategorii przed odwiedzeniem sklepu) głównym bodźcem do zakupu są czynniki in-store, najczęściej - obniżka cenowa lub atrakcyjne wyeksponowanie produktu (opakowanie, widoczność na półce, umieszczenie na wysokości wzroku) - mówi ekspert w wywidzie opublikowanym z serwisie Marketing przy Kawie.