Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Tomra na FRSiH: Konsument chce by było bardziej ekologicznie ale nie chce za to płacić

Konsument oczekuje, że przedsiębiorstwa wezmą większą odpowiedzialność w kwestiach środowiskowych. To my mamy im dostarczyć odpowiednie rozwiązania, dotyczące np. ROP, czy systemu kaucyjnego – mówiła Anna Sapota, wiceprezes ds. relacji rządowych dla Europy Środkowej i Północnej, TOMRA, podczas sesji Handel na nowo, która odbyła się w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Reklama

Świadomość dotycząca zmian klimatu, czy rozwiązania związane z obiegiem zamkniętym to megatrend, w którym wszyscy już uczestniczymy, czy to na poziomie producentów, czy konsumentów. W ubiegłym roku poprosiliśmy Kantar o zbadanie postrzegania konsumentów kwestii opakowań. 85 proc. mówiło, że należy przemyśleć w jaki sposób produkt jest opakowany. 96 proc. Polaków odpowiedziało, że jest za dużo opakowań, a 94 proc., że recykling jest coraz ważniejszy – mówiła Anna Sapota, wiceprezes ds. relacji rządowych dla Europy Środkowej i Północnej, TOMRA .

Odpowiedzialność biznesu

Zdaniem wiceprezes TOMRA, konsument oczekuje, że przedsiębiorstwa wezmą większą odpowiedzialność w kwestiach środowiskowych czy zrównoważonego rozwoju.

- To my mamy im dostarczyć odpowiednie rozwiązania, dotyczące np. ROP, czy systemu kaucyjnego. Dla nas nie jest to trudne, w tym znaczeniu, że wiemy jak to działa, bo już funkcjonuje na innych rynkach. Co innego recykling -  tu jest jeszcze dużo do zrobienia. Konsument chciałby mieć mniej opakowań, ale inaczej wygląda to z punktu widzenia producenta, który musi zapewnić bezpieczeństwo i odpowiedni standard, jakość – mówiła Anna Sapota.

Konsumenci nie chcą płacić

Ekspertka zwróciła uwagę na sprzeczność postaw konsumentów.

- Mimo, że chcemy by było bardziej klimatycznie i ekologicznie, to ponad połowa respondentów powiedziała że nie chce za to więcej płacić – powiedziała.

Zastrzegła, że system kaucyjny w założeniu ma być bezkosztowy dla konsumentów. - Konsument płaci kaucję kupując produkt i odzyskuje opłatę z powrotem, oddając opakowanie. Teoretycznie powinno to być neutralne finansowo. To kwestia edukacji, aby konsument widział, jak system będzie działał. Np., że wszystkie produkty są objęte systemem – podkreśliła wiceprezes TOMRA.

Zastrzegła, ze istnieje rozbieżność pomiędzy treścią dyrektyw unijnych, a ich wdrażaniem. - Trzeba rozróżnić dwie rzeczy, to co zawarto w dyrektywach unijnych i to co pojawia się na etapie implementacji. Dyrektywy mówią wyraźnie, by nie obciążać kilkakrotną opłatą za to samo opakowanie, natomiast na etapie wdrożenia pojawiają się błędy, np. dlatego, że systemy się nie widzą – wyjaśniła.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.