Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Top 10 sieci detalicznych. Kto ma najwięcej powierzchni handlowej?

Jak wynika z raportu Market Side największą powierzchnią handlową sklepów ogólnospożywczych w Polsce dysponuje Eurocash (uwzględniając franczyzę: sieci ABC, Delikatesy Centrum, Duży Ben, Eurocash Cash&Carry, Groszek i Lewiatan - łącznie ponad 15 tys. sklepów). W sumie Eurocash operuje na 4,5 mln mkw. Na drugim miejscu jest Jeronimo Martins, operator 3250 sklepów Biedronki. Sieć zajmuje 2,2 mln mkw. powierzchni handlowej.
Reklama

Na trzecim grupa Schwartz, właściciel sklepów Lidl oraz Kaufland, która operuje na 1,58 mln mkw.

Na 4 miejscu, tuż przed Auchan, które operuje na 760 tys. mkw. znajdują się sieci sklepów Społem (kilkadziesiąt odrębnych podmiotów, działających pod tym samym szyldem), które zajmują 770 tys. mkw.

Dino zajmuje 700 mkw. powierzchni handlowej, Metro Group 670 tys. mkw., Carrefour 660 tys. mkw.

Pierwszą 10-kę zamyka Netto, dysponujące ponad 460 tys. m2 powierzchni sprzedaży, a przed nim są sklepy Żabka z 540 tys. mkw. 

W 2021 roku sklepy dyskontowe miały powierzchnię handlową o ¼ większą niż supermarkety spożywcze i prawie dwa razy większą niż wszystkie hipermarkety spożywcze działające na rynku polskim.
Wg danych AC Nielsen 4 sieci dyskontów miały w 3 kwartale 2021 39,8% udział w obrotach rynku FMCG w Polsce.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.