Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Topmall poprowadzi sklep Merlin.pl

Topmall, polska firma e-commerce zamierza wyciągnąć jedną z największych i najstarszych marek internetowych w Polsce z kłopotów. - W ciągu kilku tygodni zaczniemy wyprowadzać markę Merlin.pl na prostą oraz odbudowywać zaufanie klientów i dostawców - zapowiada Łukasz Szczepański prezes zarządu spółki Topmall.
Reklama

Topmall to polska firma, która od ponad czterech lat zajmuje się działalnością e-commerce na rynku ukraińskim. Prowadzi tam jeden z większych i popularnych sklepów internetowych: Topmall.ua. Zajmuje się też tzw. działalnością cross-border w ramach, której dostarcza produkty z rynków unijnych do krajów Europy Wschodniej. Teraz swoją działalność rozszerza na polski rynek - zajmie się odbudową najbardziej znanego sklepu internetowego w Polsce Merlin.pl, który w ostatnim czasie borykał się z problemami finansowymi.

Właściciele Topmall podpisali wczoraj ze spółką Merlin.pl S.A. umowę handlową, która zakłada dzierżawę znaku towarowego oraz domeny internetowej merlin.pl.

- Merlin.pl to marka, która ma wielki potencjał i wspaniałą historię. Jest powszechnie znana, zasługuje na to, aby jej działalność była kontynuowana i rozwijana w naszym kraju. Dlatego podjęliśmy się prowadzenia tego sklepu. Naszym zdaniem, przy dobrym zarządzaniu jesteśmy w stanie stać się rentowni w krótkim - zapewnia Łukasz Szczepański, prezes Topmall.

Nie wiadomo, czy nowy właściciel przejmie zobowiązania merlin.pl, m.in. wobec dostawców. Wydaje się jednak, że pozostaną one przy dotychczasowym właścicielu.

Maciej Szturemski, prezes spółki Czerwona Torebka, właściciela marki Merlin.pl przyznaje, że jego firma prowadziła rozmowy na temat rewitalizacji serwisu z różnymi podmiotami, ale tylko Topmall był w stanie spełnić wszystkie warunki umowy. - Inni oferenci nie dawali gwarancji, że projekt znów będzie działał bez problemów w czasie krótszym niż pół roku. Tylko Topmall zaoferował odpowiednią infrastrukturę i narzędzia oraz przede wszystkim kompetencje, które dają szanse na powrót do osiągania zysków przez Merlin.pl w szybkim czasie - mówi Szturemski.

Wraz procesem integracji informatycznej spółka podpisuje umowę outsourcingową z globalnym dostawcą usług logistycznych i magazynowych. Topmall będzie również prowadzić rozmowy z dostawcami produktów tak, aby zapewnić klientom możliwie najszerszą ofertę produktową.

Według prezesa Łukasza Szczepańskiego odświeżony Merlin.pl pojawi się w ciągu kilku tygodni. - Liczymy, że nasze działania pozwolą odzyskać zaufanie klientów i dostawców, które ostatnio zostało nadwyrężone. Mamy plan biznesowy, zasoby i chęci by zrealizować ten plan szybko i skutecznie - mówi.

W ramach podpisanej umowy Topmall ma prawo do domen pobocznych, z których następuje przekierowanie do domeny Merlin.pl, a także prawo do bazy danych obejmującej dane o klientach sklepu oraz prawo do kont założonych przez lub administrowanych przez Merlin lub na zlecenie Merlin na domenach społecznościowych.

Topmall będzie płacił miesięcznie Merlin opłatę licencyjną za licencje oraz czynsz dzierżawny z tytułu dzierżawy aktywów w łącznej wysokości stanowiącej 5 proc. miesięcznych przychodów/obrotów netto z tytułu sprzedaży towarów lub usług za pośrednictwem sklepu internetowego prowadzonego przez Topmall.

Umowa została zawarta na czas określony 10 lat od dnia uzyskania przez Topmall ostatecznej decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zatwierdzającej umowę. Jednocześnie Merlin udzielił Topmall prawa pierwokupu aktywów, zarówno w całości jak i każdego z nich z osobna.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum